Przejechałem prawie 500 km i nie potrafię wrzucić luzu gdy stoję na światłach - cały czas na zmianę 1 i 2. Czy motory maja jakaś blokadę? Po kilku zmianach czuje, ze dźwignia sprzęgła jest jakby zablokowana, chodzi znacznie ciężej.Na wyłączonym zapłonie nie ma tego problemu, nawet czasami gdy biegi zbijam, mam wciśnięte oba hamulce i motor ciagle jedzie to raz na jakiś czas wrzuci się luz (akurat wtedy gdy nie potrzebuje). Zontes 125U #motocykle
@PiotrFr: Pojeżdżę dzisiaj i zobaczę. Choć to dziwne, bo co za różnica czy motor jedzie 10km/h ze wciśniętym sprzęgłem a stoi ze wciśniętym sprzęgłem? W obu przypadkach silnik jest na luzie @#!$%@?: dokładnie tak
@Bartekbx10: może jakaś wada? Ja jak miałem #!$%@? skrzynie to prawie w ogóle luzu wbić nie mogłem, teraz to praktycznie zawsze wchodzi. Zresztą też sobie wyrobiłem nawyk by lżej używać stopy. Przez to czasem jak się zapomnę to wrzucę luz zamiast 2
@zaczalem_cwiczyc: a właśnie, czy to normalne, że czasem nie mogę wrzucić jakiegoś biegu, a gdy delikatnie dodam gazu to jest normalne, dlaczego tak się dzieje?
@Bartekbx10: jest różnica czy jedziesz czy stoisz. Nawet teraz mam nowe Moto od 2 dni i mam ten sam problem (niedotarta skrzynia + quickshifter) i w ogóle nie ma szans w luz na postoju.
@Bartekbx10: ogólnie rób tak, jak mirki piszą, tj. wrzucaj przed zatrzymaniem. Niektóre motocykle mają blokadę, że stojąc z jedynki wrzucisz tylko luz (nie przebijesz na dwójkę). Przydatny ficzer.
@certuz: @#!$%@?: faktycznie, jak dodaje troche gazu i to nawet stojąc do sie wrzucić luz. Co prawda nie zawsze mi sie to udaje ale pewnie kwestia wprawy. Szkoda, ze wczesniej o to nie spytałem, miałbym teraz łatwiej. No nic, dzieki za pomoc!
@Bartekbx10: ktoś już to napisał wyżej, ale zamiast robić przegazowki na światłach możesz wrzucić luz jak moto jeszcze się toczy. Wciskasz sprzęgło i nawet z piątki zdążysz przebić na N, kwestia wprawy i nawyku. Jak motocykl się toczy to dużo łatwiej trafić w luz, sprawdz sobie sam.
#motocykle
W niektórych tak jest. A jak nowe to szczegolnie
@#!$%@?: dokładnie tak
W czasie jazdy?
Skrzynia w motocyklu nie ma synchronizatorów i wymaga operowania gazem przy zmianach
Jak motocykl się toczy to dużo łatwiej trafić w luz, sprawdz sobie sam.