Wpis z mikrobloga

Co rozumieć przez ,, znajomość podstaw TCP/IP" w ogłoszeniach o pracę?
Czym dokładnie sa te podstawy? Znajomość podstawowych zagadnień typu DHCP, DNS, IP, maska, brama, VPN?
Co do SQL, rozumiem czym są relacyjne bazy danych, umiem pisać podstawowe zapytania. Jestem na etapie poznawania joinow.
Czy taka wiedza wystarczy na L1 helpdesk w firmie teleinformatycznej? Czego się ewentualnie douczyć?

#it #informatyka #siecikomputerowe #pracait
  • 5
Czy taka wiedza wystarczy na L1 helpdesk w firmie teleinformatycznej?


@Pyrcipyrci: wg mnie powinna, złożonych problemów sieciowych pewnie mieć nie będziesz, ot, byś wiedział co jest w tablicy routingu i co sprawdzić, jak komuś sieć nie działa, potrafił określić wstępnie, czy potrafisz naprawić czy trzeba eskalować do sieciowców.
@Pyrcipyrci: L1?
masz odróżnić bramę od maski i powiedzieć że DNS to książka telefoniczna
jeszcze znać klasy IP (nigdy z tej wiedzy nie skorzystasz ale uwielbiają zadawać to pytanie na rozmowach) i wiedzieć jak powiedzieć userowi gdzie ma znaleźć IP i dlaczego dostał 169.254.xxx.xxx

SQL - wiedzieć że jest jeden klucz główny, znać podręcznikową definicje relacji a jak jeszcze umiesz napisać prostego selecta to już klękajcie narody