Wpis z mikrobloga

Tak jak nie lubię #samochodyelektryczne w ich obecnej postaci i technologii (żyłowanie cały czas starej technologii akumulatorów, które nie są trwałe i tracą pojemność z czasem), to muszę przyznać, że Ford F-150 Lightning zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie.
https://www.youtube.com/watch?v=Bq5EwFRab6Q

Oczywiście dalej ma te wszystkie wady aut elektrycznych, jak np. długie ładowanie (gdzie na codzień nie wyborażam sobie z tego korzystać bez dostępu do jakiegoś garażu z gniazdkiem na noc), ale jest przynajmniej przemyślany, a nie jak #tesla #cybertruck robione pod pozerów, co nie będą pracować tym pojazdem, tylko nim jeździć.
Ten #ford jest "tani", bo współdzieli elementy z klasycznym F-150. Nie poszli w jakieś futurystyczne trójkąty jak Tesla, tylko zachowali tę pudełkowatą formę klasycznego pickupa, bo choć mniej aerodynamiczna, to przede wszystkim ma walory użytkowe i nie zniechęca konserwatywnych klientów. Sam fakt tego wielkiego bagażnika z przodu przekona wiele osób (w Cybertuck jest znacznie mniejszy przez te skosy). Do tego masa gniazdek z przodu i z tyłu, więc "kontraktorzy" nie będą musieli wozić z sobą jakichś spalinowych generatorów, tylko się podepną pod pickupa z narzędziami. Ba (choć pewnie inne marki też to mają, nie znam się), jest opcja dokupienia przystawki, gdzie ciężarówka może służyc jako powerbank dla całego domu w przypadku blackoutu, co jest kolejnym ciekawym zastosowaniem.
Tam jest nawet tak przemyślany ficzer, jak chowana dźwignia zmiany biegów, żeby móc rozłożyć stolik między fotelami i od razu w komentarzach widać ludzi, co się cieszą, że "w końcu będę mógł normalnie jeść w robocie" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jestem ciekaw czy się Hamerykanie do tego elektryka przekonają, na ile będzie niezawodny, długowieczny itd., ale to naprawdę jest coś co nawet ja, który nie jara się obecnymi elektrykami może powiedzieć, że widzę dla tego zastosowanie i jest to bardzo dobre narzędzie pracy.

#usa #pickup #samochody
Pobierz FrasierCrane - Tak jak nie lubię #samochodyelektryczne w ich obecnej postaci i techno...
źródło: comment_1653661993UvAIZAKsa40OxtatzdIZBO.jpg
  • 11
@gysnde: zazwyczaj po pieciu latach pojemnośc baterii zauważalnie spada
a co do porównań, to jak porównujesz, to stosowne wersje, wraz z cenami, bo F-150 ma też wersję na 515 mil bodajże
no i przede wszystkim istnieje i jest dostępne w sprzedaży, jest tańsze, a nie jest nadal prototypem od lat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@FrasierCrane: f150 lightning nie mógł być wiele inny od wersji ice, bo to najlepiej sprzedający się pojazd w USA.
A co do ceny to jeżeli nie miałeś rezerwacji to radzę przyjrzeć się temu co dealerzy wyprawiają w USA. Topowa wersja wg cennika to 90k$. Dealerzy sprzedają już po 150k$. Narzuty na biedniejsze wersję też są potężne, po 50%. Taka sytuacja nie będzie miała miejsca w przypadku cybertrucka, bo kupujesz samochód bezpośrednio
@FrasierCrane: zajebisty sprzęcik ale jak dla mnie Rivian R1T lepszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wiem, że inny rynek docelowy, do mnie właśnie przemawia taki super "wyprawowy scyzoryk" jak Rivian ( ͡° ͜ʖ ͡°)
FX_Zus - @FrasierCrane: zajebisty sprzęcik ale jak dla mnie Rivian R1T lepszy ( ͡° ͜ʖ...
@gonzo91: nie będę się spierał
co do ceny to realnie nic nie wiadomo, wystarczy poczytać reddit cybertruck jak ludzie spodziewają się srogich dopłat po tym co Rivian pokazał itd., więc w mojej ocenie ten F-150 pozostanie tym czym jest - narzędziem pracy. Tesla takim najprawdopodobniej nie będzie przy spodziewanych cenach. Ale też chciałbym się zdziwić.

Co do nadwozia, to mnie np. zastanawiają te miesjaca z tyłu, cybetruck jest tak mocno ścięty,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@FrasierCrane: Forda czeka rewizja cen. Nie wierzę, że są w stanie coś zarobić na wersji za 40k$. Nie przy aktualnych cenach materiałów. I tu nawet skala na jaką oni produkują f150 nie pomoże.
Swoją drogą wczoraj pierwszy f150 lightning został dostarczony do klienta indywidualnego.
A z cybertruckiem jest jeszcze na prawdę sporo niewiadomych, poza tym jak będzie wyglądał z zewnątrz oraz jego parametrów to nie wiemy wiele więcej. Z końcem roku