Wpis z mikrobloga

Cześć, słuchajcie, klient zapytał mnie o "newsletter" i nie do końca wiedziałem jak mu odpowiedzieć, więc rzuciłem "raczej tak nie wolno". Ale chodzi mi to teraz po głowie, więc rzucam to w internet:

Czy jest możliwe, że do klientów, którzy współpracują X czasu na zasadzie B2B / z którymi ma się jakieś umowy handlowe / ma się w systemie B2B bazę mailową, można wysyłać informacje drogą mailową bez uprzedniego pobrania od nich zgody na to? Coś na zasadzie właśnie "korzystnej współpracy", "uzasadnionego interesu organizacji", czy "kontaktu w sferze służbowej, a nie prywatnej"? Chodzi tu też o różne adresy mailowe, zarówno kontakt@nazwafirmy.pl, jak i imię.nazwisko@nazwafirmy.pl, również XYZ@wp.pl. W Polsce i poza jej granicami.

#marketing #marketinginternetowy #rodo #prawo
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@damiano_polishiano: Oficjalnie nie można. Nieoficjalnie.. ja np. dostaję tego mnóstwo od jakiś firm zajmujących się pozycjonowaniem, tworzeniem stron, itd. Praktyka z teorią jak zwykle nie idzie w parze - i myślę, że jakiś 'spraw' za spam też nikt z tego tytułu nie ma. Nawet sobie w sumie nie wyobrażam żeby ktoś zgłosił spam i żeby takie zgłoszenie zostało przyjęte i 'ścigane'.

Zapoznaj się też z tematem 'cold mailingu' - w
  • Odpowiedz
hasło klucz: niezamowiona informacja handlowa.


@Karoleer: Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną (...).

No właśnie, osobę fizyczną, tak mu powiedziałem, a klient na to, że firmy to nie osoby fizyczne...
  • Odpowiedz