Wpis z mikrobloga

Przyszedł czas na wsporniki o których mówiłem, docięliśmy i przykleiliśmy je do konstrukcji, w której wiązania są już suche. Na zdjęciu akurat kolega nakłada żywicę wymieszaną już z utwardzaczem na rowing węglowy.

Zamieściłem też rysunek robiony na bardzo szybko, jak chcemy montować silnik do rurek. Podstawka pod silnik ma kształt litery "X", gdzie na najbardziej oddalonych punktach od środka jest gwint na śrubę. To co widać na rysunku, to szkic mocowania do dwóch z czterech tych gwintów. Dla każdego silnika będą takie dwa zestawy. Przy odpowiednim wycięciu, po zaciśnięciu środkowej śruby całość powinna się zaciskać w okół rurek na sztywno. Jak skończymy jakieś mocowanie, to wrzucę zdjęcie..

Niestety wbrew moim oczekiwaniom, rama waży aż 85g, po dzisiejszych wstawkach może podskoczyć do 95-100g. Te mocowania to wyjdzie jakieś 50-70g.

#quadcopter #diy #projekt #elektronika #elektryka #aircraftboners #avr #modelarstwo #samoloty #rc #lego
źródło: comment_XE0CpT2MAuVGYZvWttnK4KVe9SfbJC6S.jpg
  • 11
@Visher: Każdy silnik generuje siły skręcające proporcjonalne do obciążenia czyli do ciągu. Dwa silniki kręcą się w prawo, dwa w lewo, obciążenia mimo to się nie znoszą. Bateria czyli najcięższy element pewnie będzie na środku geometrycznym konstrukcji a silniki będą ją dźwigać. A ponieważ belki wewnętrzne są przymocowane w dwóch punktach więcej niż zewnętrzne będą się skręcały - mogą się wyłamać albo powodować, że silnik pod dużym obciążeniem będzie wychylał się
@Analityk: próbuję zrozumieć.. chodzi o to, że ta siła skręcająca silnika będzie przenoszona na wewnętrzną rurkę bardziej niż zewnętrzną, przez co po prostu może nie wytrzymać? ogółem chodzi o to, że siły nie rozkładają się proporcjonalnie na wszystkie elementy konstrukcyjne?
ogółem chodzi o to, że siły nie rozkładają się proporcjonalnie na wszystkie elementy konstrukcyjne?


@Visher: Ogólnie tak.

Silnik z całą mocją jaką generuje skręca tymi belkami i jednocześnie ciągnie je do góry. Wewnętrzna belka daje rade, bo jest podparta na innej na końcu i na środku. Zewnętrzna nie jest podparta, nie przenosi obciążeń, rzekłbym nawet, że stanowi balast. Chyba, że na środku przyjdą elementy scalające zewnętrzne belki w całość i to
@Visher: Nie chodzi nawet tyle o wyłamanie, skręcenie spowoduje że śmigła nie będą pracowały równolegle do siebie. Spowoduje to utrate siły ciąg i stabilności lotu.
@Analityk: @Orus: w rysunku tego nie uwzględniłem, ale na zdjęciu już widać wstawione na końcach krótkie rurki pomiędzy tymi dwoma, zaraz przed mocowaniem silnika - czy to w pewnym stopniu rozwiązuje problem? Faktycznie zanim je dodaliśmy, to same końce rurek były podatne na odgięcie, ale teraz nie powinny się ruszać.
@Visher: Myśle że powinniście dodać jeszcze usztywnienie w miejscu gdzie wewnętrzny pręt jest dodatkowo połączony. Jednak trudno jest mi oceniać konstrukcje tylko na podstawie zdjęć z Internetu. Gdy będziecie tworzyć kolejną konstrukcje polecam, wysłać ją wcześniej do zaopiniowanie do jakiegoś koła działającego na wydziałach Mechanicznych. Myśle że bardzo chętnie pomogą ;)