Wpis z mikrobloga

Jakie distro wybrać na początek dla kogoś kto nie miał styczności za bardzo z linuxem i aby problemu z podstawowymi sterownikami nie było? Totalnie jestem zielony a chciałbym trochę sie poduczyć tego środowiska i systemu a i mega plus jeśli będę mógł pograć w ff14 bez większych problemów!

#linux
  • 37
@swag69: Pop OS, ew. jak nie boisz się czytać poradników to fedora bo na tym systemie teoretycznie jest najstabilniej ale domyślnie nie jest skonfigurowane pod pobieranie zamkniętych sterowników i oprogramowania (taka filozofia twórców fedory, w praktyce wszyscy dodają repozytoria z zamkniętymi appkami bo nie da sie tego używać bez)
@swag69: Moim skromnym zdaniem: Mint + Cinnamon. Sciagnij sobie .iso i wrzuc na USB - to jest takze LIVE system - odpalasz go z USB i dzialasz/bawisz sie/ogladasz. Jak Ci sie spodoba, mozesz zainstalowac kllikajac ikonke na pulpicie: https://www.linuxmint.com/download.php
Jak masz czas, sciagnij inne edycje Minta lub w ogole inne dystrybucje, ktore oferuja LIVE. Nie instalujesz nic, tylko pobawisz sie na LIVE systemie z USB i w koncu zdecydujesz.
@annotate: ubuntu wrzuciłem już na pendrive nawet ale w poniedziałek lecę po dysk bo nie mogę partycji podzielić na swoim i grubsza sprawa z tym bo efi nie mam nawet, ale słyszałem jakieś opinie ze ubuntu to już się robi jak Windows ze ma śledzące jakieś rzeczy w sobie wiec nie wiem czy wyboru na minta czy manjaro nie zrobić! Jak mówię jestem totalnie zielony a po prostu zauważyłem w ostatnim
@Gennez: ubuntu już nawet gotowy na pendrivie, tylko czy on nie jest za bardzo spowolniony w porównaniu do innych distro? Sprzęt i tak nie ma znaczenia bo na mocnym będzie to stawiane ale może i tak jakaś wyczuwalna różnica jest?
@annotate: dzięki za odpowiedz! Jeszcze się trochę obawiam jak to będzie ze sterownikami bo mam myszkę logitech g pro wireless i klawiaturę na Bluetooth to ciekawo czy wykryje!