Wpis z mikrobloga

Hej, planuje jechać obejrzeć Lagunę III z silnikiem 2.0 dCi 175km ze skrzynią automatyczną, przebieg 200tys. Posiada ktoś z was takie auto? Jak wyglądają kwestie serwisowe przy takim przebiegu? Na co uważać podczas oglądania auta?

#samochody #renault #laguna #pytanie
  • 34
  • Odpowiedz
@DevSwift: skrzynia jest specyficzna. Dość mocno drży, szczególnie na zimno (przy obecnych temperaturach może nie być zauważalne), ale jest długowieczna. Ma nie szarpać przy zmianie biegów i przy przechodzeniu przez prnd. Silnik ma pracować równo i nie mieć wycieków. Wężyki od dpfa lubią się popsuć, ale naprawa jest tania jeśli się wie co naprawić.
Maska jest z aluminium, klapa tylna z laminatu (z miernikiem nie ma co podchodzić). Wnętrze lubi skrzypieć
  • Odpowiedz
@sosna119: dzięki za te wskazówki! Masz jakieś opinie o systemie 4control? Auto miało jakąś przygodę we Francji niestety carvertical nie podaje żadnych szczegółów, jedynie wartość szkody 5-10k euro
  • Odpowiedz
@DevSwift: mam 4control u siebie. Bardzo poprawia zwrotność w mieście, po rondach jeździ się trochę jak tramwajem ;) Przy wyższych prędkościach nie jest już tak odczuwalne. Fajnie, że wersje z 4control mają bezpośredni układ kierowniczy - od oporu do oporu trochę ponad 2 obroty. Ogólnie nie jest to awaryjny system, ale jednak czasem się psuje i zawsze to dodatkowa komplikacja. W razie awarii siłownika raczej tylko wymiana na używkę, bo nowy
  • Odpowiedz
skrzynia jest specyficzna. Dość mocno drży, szczególnie na zimno (przy obecnych temperaturach może nie być zauważalne),


@sosna119: jak drży to masz do wymiany poduszki silnika/skrzyni. Zwłaszcza hydro?

Masz jakieś opinie o systemie 4control?


@DevSwift: przy tym przebiegu mogą zacząć się pojawiać luzy na siłowniku 4control i nie wyeliminujesz tego.

ej, planuje jechać obejrzeć Lagunę III z silnikiem 2.0 dCi 175km ze skrzynią automatyczną, przebieg 200tys. P


@DevSwift: przy Tym
  • Odpowiedz
co masz na myśli, że nie wyeliminuje z luzu na siłownikach 4control?


@DevSwift: poszukaj informacji na forum laguny.

Nie można ich wymienić?


@DevSwift: można, całe siłowniki. Koszt przewyższy wartość samochodu.

Czym taki luz się objawia?


@DevSwift: na przeglądzie mogą się czepiać.
  • Odpowiedz
jak drży to masz do wymiany poduszki silnika/skrzyni.


@ksiak: w jakiejś części tak, ale ta skrzynia przy zimnym oleju nie wysprzęgla na postoju, żeby jak najszybciej dojść do temperatury pracy. I to powoduje drgania. No i te poduszki w L3 dość szybko padają.

wymienione:

- całe zawieszenie

- lampy


@ksiak: bez przesady. U mnie po 220k wymienione wahacze i łączniki stabilizatora - reszta fabryczna. Lamp nikt nie wymienia, bo nowa
  • Odpowiedz
luzu na siłownikach


@DevSwift: z tym @ksiak ma rację. Tam jest tuleja, która łapie luz i jest niewymienna. Chłopaki kombinują i szukają zakładu, który coś tam wprasuje, ale póki co nie udało się. No i to wystąpiło u kilku osób, raczej z dużymi przebiegami.
  • Odpowiedz
ale ta skrzynia przy zimnym oleju nie wysprzęgla na postoju,


@sosna119: wymień olej i poduszki.

. U mnie po 220k wymienione wahacze i łączniki stabilizatora - reszta fabryczna.


@sosna119: współczuje, amortyzatory już dawno nie trzymają.
https://kyb-europe.com/safety/

KYB recommends that shock absorbers are replaced after 80,000 kilometres / 50,000 miles.

Oryginalnie szło KYB.

Lamp nikt nie wymienia, bo nowa kosztuje 2k, a ksenon 2x tyle.


@sosna119: Proponuje zweryfikować ceny :)
  • Odpowiedz
@DevSwift: zatem sprawdź te rzeczy o których pisałem. Jak szyba jest oryginalna to zweryfikuj jej stan, może się okazać, że jest bardzo zniszczona i masz do wymiany. Zweryfikuj koszt w jakiejś firmie od szyb i nie bierz NordGlasa!
Zapytaj o to zawieszenie jak nie wymieniał nikt wahaczy ani amorków to masz do roboty zawieszenie.
Zapomniałem wspomnieć o zaciskach z tyłu które w pewnym wieku padają. Jak nie regenerował nie wymieniał to
  • Odpowiedz
wymień olej i poduszki.


@ksiak: mam 2.0T 204KM. Ale tak jak Ty czytam forum ma FB i RLKP tylko może trochę bardziej całościowo i jest tam cała masa postów, że to pomaga ale nie na długo.
Amortyzatory jakby nie trzymały to by nie przeszedł przeglądu.

Ogólnie widzę, że przyszedłeś nie po to, żeby pomóc autorowi tylko wykazać się mądrością i wytknąć mi drobiazgi. Ty pewnie wszystko robisz zgodnie z książką co
  • Odpowiedz
możecie zajrzeć na ogłoszenie? Warto w ogóle się wybierać?


@DevSwift: zadaj to pytanie na forum laguny tam ludzie mają większą wiedzę.

Amortyzatory jakby nie trzymały to by nie przeszedł przeglądu.


@sosna119: przykro mi ale jesteś w błędzie. Amortyzatory mogą być prawie na zero i przegląd przejdziesz. To co na przeglądzie mówi tylko o tym czy coś się niedobrego dzieje ale nie mówi zbyt wiele o kondycji amortyzatorów ponieważ badanie bada
  • Odpowiedz
@sosna119: to czy wymieniam wszystko jak mówi książka, jeżeli chodzi o książkę przeglądów pojazdu to nawet częściej. W przypadku innych elementów jak zawieszenie, staram się z różnym skutkiem gdyż nie zawsze jestem w stanie ocenić czy zawieszenie jeszcze jest ok czy już należy wymienić ponieważ sami producenci wskazują, że zużycie zawieszenia zależy od wielu czynników.
  • Odpowiedz
@ksiak: to jesteś ewenementem. Ja w swoim otoczeniu jestem uważany za przesadzającego w temacie samochodów, bo akurat lubię jak wszystko działa i jest sprawne. I też niektóre rzeczy robię trochę na zapas - ostatnio wyczułem szarpanie przy odpuszczaniu gazu, do wymiany poduszka reakcyjna (ta wzdłużna przy hydro), ale kupiłem wszystkie poduszki żeby już było jak należy (hydro wymieniona wcześniej). Ale np czasem ciężko wchodzącej jedynki nie naprawię w najbliższym czasie (może
  • Odpowiedz
a są inne potrzeby o wydatki.


@sosna119: no niestety, to jest największy problem :(

Co do zbijania ceny to dwie sprawy

1. Jakbyś chciał zbić cenę za każdą rzecz, która może się popsuć po zakupie używanego auta, to cena szybko spadnie do zera i żaden sprzedający na to nie pójdzie.

2. To że coś zostało niedawno wymienione, nie daje gwarancji że nie będzie do naprawy znowu. A wręcz im bliżej daty
  • Odpowiedz
o jesteś ewenementem. Ja w swoim otoczeniu jestem uważany za przesadzającego w temacie samochodów, bo akurat lubię jak wszystko działa i jest sprawne.


@sosna119: jeżeli poczujesz się z tym lepiej to podobnie o mnie ludzie myślą ;)
  • Odpowiedz
@DevSwift: bok fotela kierowcy pęknięty - ten typ tak ma. Otarcia lakieru na błotnikach od klapy - tak samo. Warto sprawdzić czy plastikowe osłony tyłu foteli nie odpadają i czy panorama nie hałasuje na dziurach (zamknąć szyberdach, ale zostawić otwartą roletę), chociaż naprawa tego to kilkadziesiąt zł.
  • Odpowiedz