Wpis z mikrobloga

@interpenetrate: starsze 420d w wersji z hardtopem i mpakietem to już fura której nie musisz zmieniać a i może wzrosnąć na wartości jako youngtimer za parę lat, zwłaszcza jak nie będziesz katować i sobie kupisz do tego jakieś gówno jako daily.
@interpenetrate: Cabrio to nowa czwórka. Ma szmatęna dachu, a starsza to jest hardtop. 8l w cyklu mieszanym i jakoś tam się zbiera. Z Porsche się nie pościgasz, ale wyprzedzasz bez #!$%@?, do tego mniejsze podatki. Bagażnik i u jednej i u drugiej niby gówno ale jedna walizka "lotniskowa" wejdzie.
@interpenetrate: Jak jeździsz w miejscu gdzie nie ma się gdzie rozpędzić i sezon jest cały rok to opcja w sam raz. Z drugiej strony jak chcesz przydeptać i zachować wartość to wiadomo że lepiej 440i, jest moc jak skuhwysyn ten silnik. spalanie x2.3 gdzieś ale frajda z jazdy + wartość jako potężnego benzyniaka w czasach kiedy wszystko zamienią na elektryki robi swoje.
@interpenetrate: Bierz 2.0d. Najlepszy silnik ale musi to być ten 190konny czyli b47. Miałem go w f31 a teraz mam nowsza wersje w g01. Mało pali, mocy wystarczająco, bezawaryjny.

Taka ciekawostka: jeździ się nim lepiej po mieście niż 30i. Moment jest większy i niżej przez co sprawniejszy jest w miejskim ruchu.
@interpenetrate: Mam polifta ale F32 z 2.0d. Mocy jak dla mnie jest wystarczająco a siedząc w środku po dźwięku nie poznasz jaki dokładnie masz silnik bez wkręcania go wysoko bo wygłuszenie jest bardzo dobre. Kultura pracy lepsza niż 428i o kilka poziomów, z otwartą maską jest niewiele gorzej niż w 430i. Przy tym spalanie jest zaskakująco niskie - średnia z komputera 7.2, jeżdżąc bardzo dynamicznie po mieście powyżej 8 litrów zrobić
W trasie bez problemu schodzi poniżej 6.5 litra co daje zasięg prawie 1000 km na baku ( ͡° ͜ʖ ͡°)-.


@Bejro: Na yt są filmiki ze spalaniem typu 4l - realne to? przy 90 na godzinie i pełnym efficientdynamics?
@Bejro: a bo do poszalenia by dobrze było żeby było inne auto, stricte sportowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
F32 czyli nadwozie coupe? Jakbyś miał decydować jeszcze raz to bardziej szelbys w liftbacka czy jeszcze raz coupe czy może cabrio?
A tam jest bak 70l co nie? Lejesz lepszego diesla czy zwykłego do niego?
Z tym chipem na 240km i 500niuta raczej źle by nie było xd
@interpenetrate: Będzie raczej spoko, ale diesle nie są do miasta, no i gran coupe to nie jest zbytnio żaden kompromis, z tyłu nie ma za wiele miejsca. Myślę, że jeśli nie potrzebujesz robić drag rejsów, to do przyjemnego podróżowania starczy, silnik nie będzie za słaby.
@Jestem_Tutaj oczywiscie ze nie mit, a jeszcze im mlodszy jestes tym jest ciekawiej :D ja mam 2 adresy, jeden w miescie wojewodzkim, drugi na wsi. Miedzy adresami juz mam 200zł roznicy na OC na BMW a miedzy mna a moim bratem (5 lat roznicy) jest prawie 1100zl drozej :D i tym sposobem sie brat wyleczył z bmw na razie :D
@interpenetrate: Między coupe a gc różnicy w rozmiarze praktycznie nie ma, zależało mi na dużym bagażniku i miejscu z tyłu, gdyż sporo jeżdżę na jakieś wakacje czy wycieczki i zabieram też znajomych - w 3 osoby da radę nawet wybrać się na parę dni na narty zabierając cały sprzęt do środka auta bez dodatkowego bagażnika. Cabrio więc mimo, że fajne odpada. Z racji, że dużo jeżdżę, to diesel też mimo wszystko
z tyłu nie ma za wiele miejsca


@murmurlrl: jeśli nie masz znacznie powyżej 180 cm to miejsca w każdą stronę jest zupełnie wystarczająco a drzwi sprawiają, że możesz normalnie wsiadać i wysiadać więc gc to jest kompromis. Miejsca nad głową też będzie delikatnie więcej w gc. Dodatkowo głębokie wyprofilowanie tylnej kanapy sprawia, że nawet osoba ~2 m może wygodnie tam podróżować - lekko głowa wchodzi w sufit ale miejsca na nogi
no jakby to miało jakieś znaczenie przy utrzymaniu BMW...


@bidzej: A nie ma? jak kupisz zadbane kilkuletnie BMW <100k km przebiegu to prawdopodobnie przez wiele wiele lat nic się w nim nie popsuje. Przez załóżmy, że 8 lat zrobisz 100k km. Wydałbyś na to w ASO (poza ASO jakieś 50% tego) ~6k na przeglądy + 4k na 2x klocki + 4k na tarcze + ~1k na jakieś płyny w skrzyni itd.
@Bejro: kwestia sposobu użytkowania samochodu, skąd akurat takie roczne koszty paliwa - nie wiem, ale oczywiście od pewnego momentu dizel zdecydowanie ma więcej sensu.
Natomiast kupując BMW brałbym pod uwagę trochę więcej niż spalanie. Bo 430i to pod względem dynamiki i komfortu (w sensie hałasu/wibracji, kultury pracy i charakterystyki napędu) półka wyżej niż 420d ( ͡° ͜ʖ ͡°)-