Wpis z mikrobloga

Mirki z tagu #aliexpress pomóżcie co zrobić, mam nastepującą sytuację, zamawiałem sobie lampę z ali:
- chińczyk nie wysłał paczki na czas, dał fake #tracking number, był z nim słaby kontakt - a sklep tylko 84% pozytywnych ocen. EDIT: dla wyjaśnienia, nie tyle co fake tracking, co po prostu na tracking numberze podpiętym pod zamówienie dostałem "Order cancelled by seller".
- dałem #dispute, wygrałem #dispute - zwrócili mi kasę na konto
- w aliexpress w "My orders" mam status "Dispute finished"
- pan chińczyk napisał mi na czacie, że paczka wyszła, ale pod innym tracking numberem, i prosi o kontakt gdybym odebrał
- paczka doszła, a produktu już w zasadzie nie potrzebuje bo kupiłem alternatywę na allegro.

W rezultacie mam paczkę w domu, kasę na koncie, i prośbę od chińczyka żeby napisać do niego jak by w razie przyszła paczka.

Nie widzi mi się zwracanie mu paczki jeśli odesłanie jej byłoby płatne, bo czemu niby mam płacić za czyjąś niekompetencję?
Z drugiej strony wypadałoby zachować się uczciwie. Dodam że paczka warta 560zł / 120eur.

Może ktoś miał już podobną sytuację? #chinskiecuda #pytanie #zakupy #alipaczka
  • 10
  • Odpowiedz
@zjadak tak, tylko że już zdążyłem kupić co innego, bo potrzebowałem lampy przed końcem remontu a wyglądało mi to na próbę scamu. nie potrzebuję drugiej lampy, bo sobie dwóch nie powieszę w tym samym miejscu na suficie, a resell tego na OLX jest niemożliwy raczej.
  • Odpowiedz
@witam_witam
Jak nie potrzebujesz to sprzedaj przedmiot a kasą podziel sie ze sprzedawcą. Pewnie wystawi Ci aukcje gdzie zapłacisz a on nie bedzie musial wysylac. Wysylka duzych rzeczy do Chin calkiem sporo kosztuje, wiec ja bym szedl tylko w zwrot kasy. Jednak z jakiegoś powodu ma niskie oceny, jak kombinowal na poczatku to teraz jakas nauczka mu sie nalezy moim zdaniem...
  • Odpowiedz
  • 0
@witam_witam jeśli chcesz być fair to oddajesz hajs, a lampę wystaw na olx. Chyba że wolisz być benisem, to zostaw sobie i hajs, i drugą lampę... ◉
  • Odpowiedz
@witam_witam: piszesz do Chińczyka, ze paczka doszła i żeby się #!$%@?ł i nauczył na przyszłość nie oszukiwać. Nauczyliście Chińczyków, że można tak lecieć w #!$%@? z klientami to macie takie kwiatki. Nic mu nie oddawaj.
  • Odpowiedz
@vlodek2352 w sumie chyba to zrobię, właśnie przeczytałem jaka była historia dokładnie... zamawiałem tych lamp 7 różnych więc już mi się lekko pomieszało co i jak.

Teraz jak na to patrzę, wyglądało na próbę scamu która nie wyszła.

Chronologicznie:
09/02 zamawiam lampę
12/02 pytam kiedy wysyłka
13/02 niby seller oznaczył że wysłał, ale w trackingu nic nie widać.
14/02 dostaje ":)" sam uśmieszek na czacie od niego, i tyle. Ale trudno, czekam,
  • Odpowiedz