Wpis z mikrobloga

Od dawna miałem w moim citroenie problem z ubywającym płynem do chłodnicy. Na początku było wyraźnie widać, że pojawiał się pod dywanikiem, więc wymieniłem u mechanika nagrzewnice (bo powiedziano mi, że to musi byc wyciek z nagrzewnicy). Wymiana pomogła w ten sposób, że rzeczywiście pod dywanikem płyn już się nie zbierał, ale ciągle ubywał, raz na jakiś czas musiałem trochę dolac. Jakiś czas temu wyświetliło mi kontrolkę wysokiej temperatury, dolałem płynu, byłem u mechanika który szukał szukał źródła wycieku i nie znalazł, ale kazał przyjechać naprawiać (przy okazji zdjął pokrywę silnika i okazało się, że świece pływają w oleju). Ostatnio płyn zaczął ubywać duzo szybciej, silnik grzał się jak zły, nawet zadymiło spod maski. Wyciek już wyraźnie widoczny przy dolewaniu płynu, ucieka koło silnika w zaznaczonym miejscu. Ktoś się zna i może mi powiedzieć, z jakiego miejsca może uciekać? Po drugie ten silnik brudny z oleju, co to może oznaczać? Dzwonię dzisiaj do mechanika i muszę mu jakoś opisać co i jak.
#mechanikasamochodowa #citroen
ajag - Od dawna miałem w moim citroenie problem z ubywającym płynem do chłodnicy. Na ...

źródło: comment_1649667298BLYUJjd6mGpJiwXF3ZPSHH.jpg

Pobierz
  • 15
via Android
  • 0
@kodecss benzyna here. Nie było problemu póki mechanik nie zdjął pokrywy silnika. Pomyślałem że może podczas wyższej temperatury olej wyciekal, wcześniej nic takiego się nie zdarzało. Ogólnie mechanik wydawał się ogarnięty, ale miałem wrażenie że widział moja mała wiedzę w temacie i zaczął doszukiwać się wielu mniej istotnych rzeczy
via Android
  • 0
@Cozzie no to jest uszczelka, którą ruszył mechanik podczas zdjemowania pokrywy silnika. Czyli wymienić już będzie trzeba
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@ajag: między filtrem powietrza a blokiem silnika znajdują się przewody wodne które idą do termostatu plastikowego, najlepiej go wymienić bo pewnie z niego cieknie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r3kc4H: nie wymieniaj rzeczy zbyt pochopnie, co do mokrego dywaniku to większość Citroenów c4, peugeotów 307 ma ten problem. Wystarczy wymienić dwa gumowe oringi, za 3 złote, na rurkach przy nagrzewnicy. Choć nie wykluczam że u Ciebie było co innego.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@r3kc4H: a co do oleju to trzeba to umyć i patrzeć skąd się sączy, może to być tylko wymiana dwuczęściowej uszczelki pod plastikowa podkrywą - wersja tańsza, droższa to zdjęcie wałków i rozpięcie rozrządu
via Android
  • 0
@Pangia oby nie. Dwa razy zagrzał się tak że kontrolka zaświeciła, ale to od razu zatrzymywałem. Parę dni temu na szesciokreskowej skali wzrosło na 5, ale spadało na 4,nie wyświetliło się nic, akurat byłem pod domem to zatrzymałem sie. Ale jak wychodziłem z auta to lekko dymiło na biało spod maski (nie otwierałem).
@ajag: Wygląda jak zwykły wyciek/awaria termostatu (trzeba go obejrzeć, szczególnie od spodu). PSA mają plastikowe termostaty i one często się poddają na łączeniu. Pytanie ile z tym jeździłeś i czy nie przegrzałeś całości

Parę dni temu na szesciokreskowej skali wzrosło na 5, ale spadało na 4,nie wyświetliło się nic


@ajag: A ile było na tej skali normalnie? Bo jak ze 3 kreski, to niedobrze. Można też go podpiąć do kompa