Wpis z mikrobloga

Mireczki, taka dziwna sytuacja z BMW mojego brata.

Samochód dłuższą chwilę szarpie po odpaleniu (jeden tłok odpala z dużym opóźnieniem). Znajomy mechanik męczy się z tym już trzeci miesiąc, co chwila coś wymieni albo wyczyści ale okazuje się że to ciągle nie to.

Po czym dopiero ja dzisiaj odkryłem, że zamiast 5W-30 to tenże mechanik od 2 lat wlewał na serwisie 0W-30 (Motul SPECIFIC LL-12 FE). Czy to może być przyczyną problemów z silnikiem przy rozruchu? Taka trywialna rzecz? A może przy tym konkretnym aucie jest jakaś mądrość we wlewaniu innego oleju niż zalecił producent?

#mechanikasamochodowa #bmw #e60 523i 2007 N53 benzyna 190KM manual
  • 11
@1-2-3: dla pewnosci zrob sobie płukankę silnika , zajel olej taki jak w ksiazce i zobacz wtedy . Mi ogoonie w kazdym z samochodow plukanka pomogła, kiedys kupilem takiego zlomka tds e36 , to byl tam zalany 15w40 , silnik chodził jak traktor , nie jechało to wogole , a po plukance jak reka odjal , brak kopcenia, lepsza praca silnika , ciszej duzo ciszej , ogolnie same plusy.
@1-2-3: 0W to lepsza klasa zimowa niz 5W, czyli zachowuje wlasciowosci przy troche nizszej temperaturze, wg mnie tu bez znaczenia. Jak stwierdził ze problem dotyczy jednego tłoka no to chyba juz ma dosc ograniczone działanie, i dalej nie moze znalezc przyczyny?
@Eftef Chyba tak właśnie zrobię. Płukanka LiquiMoly + olej z (mimo wszystko) katalogowym 5w30.

@stefankot: @emerjot Były myte wtryski, wtrysk przy problematycznym cylindrze był wymieniony na nówkę OEM, świece nowe, zresetowana mapa - tylko tyle wiem, niestety nie jestem na bieżąco.

Ponoć problemy z autem zaczęły się dziać zimą jak przyszły pierwsze mrozy. Cylinder "odżywa" dopiero jak się silnik trochę rozgrzeje.

Dlatego pomyślałem sobie że może coś jest nie tak na
@1-2-3: jak pisze kolega, niech zmierzy kompresję na cylindrze, może być nieszczelny pierścień tłokowy, nieszczelny zawór, może uszczelka pod głowicą, może nawet pęknięcie bloku.. na razie widze idzie po linii najmniejszego oporu.. 3 miesiace..? niech brat zmieni mechanika
@1-2-3: to chyba nie tak, olej masz w całym silniku, a nie tylko na jednym cylindrze, inne też by musiały wariować, i co olej by miał do nie zapalania się mieszanki w cylindrze. Moim zdaniem to nie tędy droga. Kompresja do sprawdzenia i można szukać dalej.