Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Cześć. Co mam zrobić z oszczędnościami?
Mam odłożone od roku około 150 000zł - leży na koncie i nic z tym nie robię.
Kompletnie nie znam się na inwestowaniu. #gilda, kryptowaluty, akcje, obligacje i inne intrumenty finansowe to dla mnie czarna magia.
Oszczędności te to głównie pieniądze ze sprzedaży działki, którą dostałem w spadku. Sam takich pieniędzy bym nie odłożył z pensji wielkomiejskiego szaraka.

Od 2 lat mam kredyt hipoteczny - wziąłem ze stałymi stopami procentowymi - czystym fartem, za namową kolegi którego spotkałem po drodze do doradcy finansowego.
Kredyt nieduży, oprocentowanie stałe bodajże 2,85%, rata kredytu 1000zł z groszami - także tutaj przez najbliższe 3 lata jestem bezpieczny + z tego co pamiętam mogę nadpłacać kredyt bez prowizji dopiero po 5 latach (po okresie stałej stopy).

Co zrobić z tymi wspomnianymi 150k zł? Trzymać 3 lata i potem spłacić cały kredyt?
Wrzucić na jakąś lokatę 2% żeby chociaż trochę pracowało?
Mam taki wewnętrzny strach jak słyszę o inflacji 10%, czyli teoretycznie tracę rocznie 15k z tej kupki...

#finanse #kredythipoteczny #inwestycje #oszczedzanie #banki #pieniadze

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #624c5de4dd57b671078a8639
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Roczny koszt utrzymania Anonimowych Mirko Wyznań wynosi 235zł. Wesprzyj projekt
  • 11
  • Odpowiedz
@AnonimoweMirkoWyznania:
Mozesz nadplacac kazdy kredyt o stalej stopie. PRzynajmniej dzis, nie wiem czy to sie tyczy tych co byly 2-3 lata temu zawierane.

Jak naprawde nei wiesz w co kupowac, to kupujesz obligacje indeksowane inflacja. Im wieksza inflacja, tym wiecej zarabiasz. Z tymze potem sie placi podatek belki (odciagane automatycznie). Wiec tutaj tez jest pewien prog oplacalnosci.

Mozesz w teorii zalozyc IKE obligacke w banku PEKAO , bo on oferuje kupowanie