Wpis z mikrobloga

Chwalę się moją nową płytą bagażową na motóra, którą własnoręcznie zaprojektowałem i wykonałem. Zależało mi na konkretnych wymiarach tak, aby nie wystawała poza obrys motocykla ale jednocześnie była wystarczająco duża (wyszło około 43x43cm). Wycięte na cnc z płyty stalowej 3mm. Waga 2,5kg. Oczywiście lepiej by było zrobić to z aluminium, ale przy tych wymiarach musiałaby to być płyta o grubości 5mm, a obecnie koszt samego aluminium w tych wymiarach to ponad 300 zł (waga aluminiowej byłaby około 2kg, więc te moje 2,5kg nie jest aż tak straszne). Całość pomalowana podkładem epoksydowym i zwykłym czarnym szprajem - może kiedyś pokuszę się o malowanie proszkowe. Na ranty założona jest jeszcze uszczelka gumowo-metalowa, żeby było trochę bezpieczniej. Wykonałem 3 zestawy otworów montażowych, dzięki czemu całość mogę przesunąć sporo w przód i w tył. Całkowity koszt to jakieś 160 zł + kilka godzin z piknikiem w dłoni aby wszystkie krawędzie były gładkie. Zobaczymy, jak sprawdzi się przy pierwszym pakowaniu ;)
#motocykle #zrobtosam #diy
Pobierz
źródło: comment_1648411116psA41F60ZuwBuqVpu0zi21.jpg
  • 13
@Audhumla: zewnętrzny kształt + duże otwory na cnc, wszystkie okrągłe już wiercone ręcznie otwornicą, wszystkie krawędzie jechane szlifierką i ręcznie pilnikiem, żeby przypadkiem gdzieś pasów albo pieszych nie pociąć ;) xt660x, zgadza się.
@#!$%@?: wkradł mi się błąd w opisie - ponad 300 zł kosztowałaby blacha razem z wycięciem na cnc, natomiast blachę stalową mialem akurat na stanie.
@dlugi_: teoretycznie tak, ale z ocynkiem jest trochę zabawy - mało kto chce robić takie małe zamówienia, poza tym ocynk musi "odparować" przed lakierowaniem i jest ryzyko, że lakier i tak odparzy. Myślę, że na potrzeby prototypu to epoksyd spokojnie załatwi sprawę. Moto trzymam w garażu, więc ryzyko znikome ;)
@eeemil: oczywiście, że się boję, ale płyta jest metr nad ziemią, to by musiał we mnie tir albo autobus przykotłować, i wtedy raczej ta płyta będzie najmniejszym zmartwieniem. Tak jak pisałem (na zdjęciu tego nie ma) - na całym rancie zamontowana jest jeszcze uszczelka gumowo-metalowa o grubości 10mm, co powinno stanowić dość dobre zabezpieczenie. Dodatkowo, płyta nie wystaje poza obrys tylnej lampy i tablicy rejestracyjnej.