Wpis z mikrobloga

Mirki, przypominam sobie programowanie po 20 latach i się trochę zawiesiłem.
Przeszukiwanie tablicy działa, ale jak wyjść z pętli jeżeli natrafi na szukana liczbę w niej?
#programowanie #cpp

.....
for (int i=0;i<50;i++)
if (a[i]==szukana)
cout << "Podana liczba znajduje się w tablicy.\n";
else
if (i==49)
cout << "Podanej liczby nie ma w tablicy.\n";
  • 10
@kornolio: naucz się pisać tak aby nie używać break i continue. Te instrukcje zwykle zaciemniają kod. To są instrukcje dla zaawansowanych, dozwolone od lvl 20 w programowaniu.
@GeDox: zawsze się da, natomiast faktycznie w bardzo nielicznych przypadkach będzie to mniej czytelne i dlatego uważam że to ficzer dla zaawansowanych. W zasadzie to jest to tylko nieznacznie lepsze niż goto. Początkujący niemal zawsze robią breakiem i continue jakieś zupełnie niepotrzebne cuda. Podobnie zresztą jak za pomocą goto można zmasakrować kod, mimo że w bardzo nielicznych sytuacjach goto jest całkiem użyteczne np. w C do obsługi błędów.
@GeDox: jak zaczniesz rozbijać kod na funkcje, to okaże się, że niemal każdego breaka da się zastąpić returnem. return ma jeszcze tę dodatkową zaletę, że pozwala na wyskoczenie z wielokrotnych pętli zamiast goto