Aktywne Wpisy
WielkiNos +369
Ekstrawertyczna juleczka egzaltacyjna dziwi się że pracujący za najniższą krajową kontroler biletów w komunikacji miejskiej nie zna 5 języków i nie skończył co najmniej 2 kierunków studiów.
Zamiast podejść i się po prostu odezwać lepiej nagrać tiktoka pokazującego wszystkim swój skrajny niedobór środka uspokajającego.
#bekaztwitterowychjulek #truestory #logikarozowychpaskow
Zamiast podejść i się po prostu odezwać lepiej nagrać tiktoka pokazującego wszystkim swój skrajny niedobór środka uspokajającego.
#bekaztwitterowychjulek #truestory #logikarozowychpaskow
awcalezenie +265
Jejku, ale to było złe AMA z @MateuszLakomy , a miałem nadzieję że będzie ciekawie. Odpowiedzi które często trudno zrozumieć, zaskakujące, ale pozbawione argumentów: "Tak", "Nie", "To nie w tym problem", "Już na to odpowiedziałem" (a tak naprawdę to nie). Rozwaliło mnie totalnie jak ktos napisał, że imigrantów powinno się wpuszczać gdy będzie odpowiednie ratio dla plciu z danego kraju jak w USA, a ten na to "To nie w tym problem".
I tak przechadzając się po jednym z niemieckich miast kilka lat temu, na mojej drodze pojawił się kolejny włoski kabriolet, którego widziałem już kilka razy wcześniej. No cóż, zdjęcie trzeba zrobić i iść dalej, Fiat 124 Spider jest piękny, ale spotykałem go już wcześniej wielokrotnie. Po powrocie ze spaceru obejrzałem zdjęcie dokładniej i stwierdziłem, że wygląda jakoś inaczej. Po pierwsze, zderzaki z przodu i tyłu wyglądają bardzo masywnie, amerykańsko, zupełnie nie przystając do smukłej sylwetki. Po drugie, znaczek na masce nie jest fiatowski. Szybkie grzebanie w Wikipedii i już człowiek poznał prawdę: oto Pininfarina Spider Europa.
Samochód produkowany w latach 1981-1985 przez Pininfarinę, już po zakończeniu produkcji kabrioletu przez Fiata. Historia jest ciekawa, bowiem pod koniec lat 60. Fiat zaczął eksportować 124 Spidera do USA, który musiał posiadać wielkie zderzaki ze strukturą pochłaniania uderzeń, większe lampy z tyłu, a także większe kierunkowskazy boczne. W 1975 roku cabrio przestano oferować w Europie i przez sześć lat, 1975-1981 produkowano je wyłącznie na rynek amerykański, od 1979 roku jako Fiat Spider 2000, bo w międzyczasie otrzymał nowy, oszczędniejszy silnik 2.0 82 KM na gaźniku.
Okazało się, że mimo iż auto nie było oferowane od dawna na Starym Kontynencie, ludzie wciąż są chętni je kupować. Pininfarina uzyskała prawa do produkcji i marketingu, w 1981 roku przeniosła linię produkcyjną z Turynu do San Giorgio Cavanese i przez następne cztery lata wytwarzała kabriolet na rynek europejski jako Pininfarina Spider Europa, a na rynek amerykański jako Pininfarina Spider Azzurra. Wersja europejska otrzymała nieco smuklejsze zderzaki (choć dalej wielkie), mniejsze kierunkowskazy po bokach oraz logo z literą P.
Spider dzieli platformę ze 124 w sedanie, jednak jest skrócona, baza kół również jest mniejsza. Napęd oczywiście na tylną oś. Wszystkie silniki zaprojektował wielki Aurelio Lampredi. DOHC, po raz pierwszy z paskiem rozrządu w produkcji masowej. Spider Europa występuje wyłącznie z silnikiem 2.0 105 KM na wtrysku.
To były złote czasy włoskiej motoryzacji.
Obecnie na różnych giełdach klasyków czasem można trafić Spider Europę. Ceny wynoszą około 30-35 tys. euro.
#rzetelnafura
#samochody #motoryzacja #carspotting #forzaitalia #carboners #fiat #pininfarina