Wpis z mikrobloga

@mati1990: czyli wg Ciebie w sytuacji w której kierowca autokaru zasłabnie przed przejazdem kolejowym lub zepsują mu sie hamulce, to zamiast dać chociaż minimalną szansę na to, że mimo zamkniętego szlabanu na przejeździe przejedzie przed lub za pociągiem, lepiej rozwalić autokar pełen pasażerów na takim urządzeniu, gdzie na pewno nie wpłynie to uderzenie dobrze na kondycję pasażerów?
@pawelpablito: to tak jak z automatycznymi rogatkami, nikt się nie pytał nikogo tylko zaczęli montować. U mnie kolej się chwaliła że połowa już jest automatyczna, do końca przyszłego roku będzie 100%, czy kierowca z zawałem wpadnie pod pociąg czy na słupek efekt dla niego będzie podobny, przy słupku nie zginą pasażerowie pociągu który mógłby wjechać w wagony. W sumie widze pozytyw tego co mówisz i uratowanie jakichś ludzi
@pawelpablito: powiedz to kolejom śląskim montującym automatyczne przejazdy, drożnik (trzeźwy) może podnieść rogatki i przepuścić zablokowane auto na przejeździe. Automatyczne tylko wyłamać, nie każdy to robi więc ludzie tracą auta lub giną
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@mati1990: porownujesz coś co w żaden sposób nie wpływa na możliwość śmierci (ludzie którzy utkną i wyłamia są debilami), z czymś co daje duże szanse na śmierć lub kalectwo? Serio?
jeśli jest nawet 1% szansy że zamontowanie takiego urządzenia może doprowadzić do strasznej w skutkach katastrofy, to nie powinno się ich montować


@pawelpablito: Rozważasz tylko pewien scenariusz, ryzyko wprowadzone przez to urządzenie, a pomijasz zupełnie ryzyko zminimalizowane tj. nieuprawniony wjazd i zderzenie z pociągiem, czyli zdarzenie o znacznie wyższym prawdopodobieństwie niż awaria hamulców na na chwilę przed przejazdem.

ABS w samochodzie wydłuża drogę hamowania w niektórych sytuacjach np. przy częściowo oblodzonej