Wpis z mikrobloga

Hej, chcę sobie samodzielnie wymienić progi w samochodzie. W tym celu chciałbym poszerzyć swój warsztat o kompresor i aerograf. W związku z tym że w ogóle się na tym nie znam i zbieram informacje, mam 2 pytania:

Czy taki kompresor się nada do aerografu?
https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/urzadzenia-pneumatyczne/kompresory/kompresory/kompresor-016441/

Oraz czy do różnych typów lakieru (podkład vs końcowa warstwa lakieru) potrzebne są różne typy aerografów?

#samochody #motoryzacja #blacharstwo #majsterkowanie
  • 26
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@omicronns: kompresor trochę mały, przydałby się deczko większy, choć na upartego i tym dasz radę. Ale nie szukaj aerografu tylko pistoletu lakierniczego (najlepiej lvlp - ma najmniejsze wygania co do kompresora), no chyba, że będziesz malował model auta w skali 1:24
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@omicronns: kompresor to duuuużo za mały. Miałem 24l i ciężko było zrobić jeden element na raz, bo przy nakładaniu jednej warstwy lakieru musiał dobijać. Imo 50l to takie minimum żeby się nie denerwować. Teraz mam 90l dwutłokowy i daje rade. Pistolet powinien być ok, ale do podkładu chyba stosuje się większe dysze. Na dobrą sprawę, możesz kupić jakiś tani pistolet do podkładu z większą dyszą, bo podkład przed bazą i tak
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@omicronns: szczerze, nie mam pojęcia. Ja sam dopiero się uczę, i podkład daje z spraya, chociaż teraz planuje spróbować normalnych. Ważne żeby nie brać jakichś najtańszych no-name bo Ci może zgotować lakier. I jak będziesz lakierować progi, to podnieś auto jak najwyżej to będzie Ci łatwiej. Mi się nie chciało podnosić to musiałem lakierować prawie na leżąco XD. I wąż weź prosty, nie sprężynke bo też przeszkadza.
TrocheSmieszne - @omicronns: szczerze, nie mam pojęcia. Ja sam dopiero się uczę, i po...

źródło: comment_1647774384Xtgi7phZB1pwK8yRChw1zu.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@TrocheSmieszne: Dzięki.

Mam jeszcze jedno pytanie. Widzę że są dostępne 2 typy reperaturek progu.
https://allegro.pl/oferta/prog-reperaturka-seat-leon-1-i-1m-toledo-ii-2-1m2-10942905971
https://allegro.pl/oferta/prog-reperaturka-progu-seat-leon-5d-99-06-lewa-8382637339

Teraz czy dobrze rozumiem, że tą droższą należy wspawać przy słupku i błotnikach tylko, natomiast żeby zainstalować tą tańszą trzeba wyciąć ten kształt po całej długości progu? Czy może próg składa się z 2 części i one są zgrzane a ja tego nie widzę.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@omicronns: ta tańsza nie ma poprostu części przy słupku. Cały próg jako element jest jak ten z drugiego linku.Będziesz wymieniał cały próg, czy tylko kawałek? Fabrycznie próg jest na zgrzewach, otwórz drzwi, ściągnij uszczelkę i będziesz miał takie kółka, I na nich próg jest zgrzany, trzeba je rozwiercić. Generalnie wszystkie te zamienniki to są tak sobie spasowane do nadwozia. Jesienią wymieniałem błotniki przednie w 6n2, to zanim je jako tako dopasowałem
  • Odpowiedz
@TrocheSmieszne: @Xargo1:
Panowie, jeszcze jedna kwestia mi przychodzi do głowy. Od zewnątrz blacha jest zabezpieczona przed korozją podkładami/barankiem. Jak zabezpiecza się wewnętrzną część progu po zamontowaniu? Wewnętrzne elementy konstrukcyjne chyba sporo ograniczają możliwość polakierowania od wewnątrz a to musi się odbyć po wspawaniu.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@omicronns: zabezpiecz przed montażem, a później ile się da w trakcie. Po lakierowaniu jakiegoś środku do zabezpieczenia profili wewnętrznych użyj, przez otwory technologiczne, one są dosyć gęste, jak jakiś wosk czy coś.
  • Odpowiedz