Wpis z mikrobloga

@MatiJas1231: więc nie pracuje prawidłowo, egr powinien być w pełni otwarty na zimnym silniku i jalowym biegu. Musisz sprawdzić jeszcze ewentualnie klapę gaszącą(pot. przepustnica). Ale od razu widać że coś z egr nie tak.
@MatiJas1231: przepustnica egr. Klapa gaszącą która potocznie nazywa się przepustnicą(na końcu rury idącej od intercoolera do dolotu), nie jest przepustnicą, ona odpowiada tylko za odcięcie dopływu powietrza podczas gaszenia, położenie w sumie 0-1(zamknięta-otwarta). Egr posiada przepustnicę sterowana w zależności od zapotrzebowania(różne pozycje klapy). Przy zimnym silniku powinna być maksymalnie otwarta co pomaga w rozgrzaniu silnika, jedynie przy potrzebie większego obciążenia silnika(jazda pod górę, przyspieszanie itp.) powinno ja przymykać/zamykać, w zależności od
@Haddi: Zapomniałem o tym wspomnieć, przepustnicę i EGR zerowałem. Zerowanie DPF nie będzie miało jakiś negatywnych skutków? Gdzieś czytałem, że nie polecają tego robić bez większego powodu ale nie wiem ile w tym prawdy
@MatiJas1231: był wymieniany 8kkm temu więc większej różnicy mu to nie zrob. Rozumiem jakbyś miał dpf z przebiegiem 100kkm i więcej to mogłoby mu się na początku popierdzielić.
@MatiJas1231: najlepiej przed jazdą żeby miał zerowe wartości egr, przepustnicy i dpf. Po jeździe uruchom wypalanie statyczne(tylko najlepiej nie na trawie, liściach, materiałach mogących się zapalić, bądź garażu).