Wpis z mikrobloga

@Haddi: To tak, wymieniłem ten czujnik na czujnik ze starej przepustnicy. Jak zaczynałem jechać to miałem 20km od ostatniej próby regeneracji. Przejechałem w sumie 110km, +/- w połowie trasy pojawiły mi się dwa błędy:
1. P0490-61 - Wysokie napięcie w obwodzie sterującym recyrkulacją spalin.
2. P042F-61 - EGR zacięty w pozycji zamkniętej.
Mogły być one spowodowane tym, że odpinałem wtyczkę z czujnikiem?
Skasowałem je i do samego końca już nic się
@MatiJas1231: jeździć obserwować, wygląda na to że jest ok. Mogły być tym spowodowane, ale w razie czego podłącz go pod komp, za jakiś czas. Tylko ta nieszczelność zniweluj.
A zależy jakiego diesla i benzynę porównasz żeby mówić o problemach XD.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Haddi: będę jeździł, dalej mam wrażenie, że jest taki "strzał" przy 2 tys. na drugim biegu (myślę, że to może być wina nieszczelności albo sam zrobię albo dam mechanikowi do roboty). Auto chyba lepiej się zbiera.

Aktualnie cały czas jeżdżę z podpiętym czytnikiem xD
Do tej pory miałem same diesle i jedną benzynę i benzyna była bezobsługowa xD z tym już się męczę 5 miesiąc
@MatiJas1231: dużo zależy od tego jak ktoś wcześniej dbał(jeżeli auto używane) i jak sami użytkujemy auto. Oczywiście konstrukcja silnika też jest ważna, ale często przez błędy użytkowania, skraca się żywotność/funkcjonalność jego elementów.
Miałem kilka diesli i benzyn, z czego 3 tdci I żadnych większych problemów, z benzynami zresztą też, ale sam serwisowałem wszystkie auta. Żona też była poinstruowana, żeby np. nie gasić podczas wypalania dpf XD
Trafiłeś na trochę zaniedbana jednostkę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Haddi: Noo, ja miałem m.in 1.4 8v od opla z gazem. Nic się nie psuło. Miałem też 1.4 tdci większych problemów też nie miałem i teraz mam 1.6 tdci i wtopiłem z tym egzemplarzem. Mam nadzieję, że jak naprawię teraz te usterki to będzie potem tylko lepiej.
@Haddi: Mała aktualizacja, po wymianie tego czujnika przejechałem 350 km (70% autostrada) włączyło się wypalanie (pewnie tak wcześnie, bo wcześniej nie mógł się dopalić), wypalił się bez błędów i problemów. Od tego momentu zrobiłem już 460 km (95% autostrada) i jeszcze się nie uruchomiła procedura wypalania, także chyba ten problem zażegnany.
Mały problem się pojawia tylko jak dłużej pod większym obciążeniem jedzie (np. odcinek A4 Kraków -> Rzeszów, praktycznie cały czas
@MatiJas1231: czujnik widocznie był główna przyczyną, dlatego nie zawsze można się sugerować tylko kodami błędów.
Pod większym obciążeniem egr powinien być cały czas zamknięty, tylko dziwne że się w takiej pozycji zawiesza(nowy jak pisałeś), raczej nie zdarzył się zawalić syfem w tak krótkim czasie(chyba).
@Haddi: Przepływki jeszcze nie sprawdzałem ale miałbym pytanie. Ostatnio jak jechałem (+/-15 km - nie autostradą) włączyło mi się wypalanie (egr zamknięty, przepustnica egr otwarta, rozkręcony wentylator). Musiałem się zatrzymać ale nie gasiłem samochodu, załatwiłem co miałem załatwić, spojrzałem na Forscan, a tam było napisane, że próba ostatniego wypalenia była 489 km, czyli tak jakby żadnego wypalania nie było. Ruszyłem i po chwili wypalanie znowu się włączyło - tu już normalnie
@MatiJas1231: wypalanie następuje po spełnieniu odpowiednich warunków. Min. odpowiednia ilość paliwa w baku, dodatek do paliwa(jeżeli mokry dpf), brak błędów bezpośrednio związanych z procedura, temp. silnika 60C+. Czy to w trakcie jazdy 20km/h czy 200km/h, bądź na postoju nie ma różnicy. Najwazniejsze to nie gasić silnika w trakcie wypalania, kolejne wywoła do 100km(wiec filtr się bardziej zasyfi), zwiekszona dawka paliwa na potrzeby wypalania spłynie do oleju(rozrzedzi olej). Wentylator załącza się w