Wpis z mikrobloga

Drogie #pko, postanowiłem podzielić się z Państwem swoimi spostrzeżeniami co do obsługi klienta. Na początku podkreślę, że jestem pełen uznania z tytułu pozycji #pkobp na rodzimej giełdzie pod kątem kapitalizacji rynkowej (najbogatsza spółka w Polsce) a zarazem faktu, że jest to największy bank w Polsce.
Jeśli chcę założyć konto przez "selfie", a mój wniosek zostanie odrzucony, bo podczas procesu weryfikacji, nie spodobało się moje zdjęcie / nagranie ruchu głowy, ze względu na różnicę w oświetleniu / zacienienie / niepożądany ruch / rozmazanie, to może warto byłoby wystosować taką informację zwrotną albo przynajmniej zaproponować możliwość powtórki użytkownikowi aplikacji w przypadku braku satysfakcji banku po wstępnej weryfikacji? Z chęcią poprawiłbym swoje ujęcia. Otrzymana przeze mnie wiadomość zwrotna o treści: "Twój wniosek (...) nie może zostać zrealizowany, W celu otwarcia rachunku zapraszamy do oddziału (...)" spowodowała, że zamiast udać się do oddziału (bądź podjąć kolejną próbę otwarcia konta przez selfie za pośrednictwem IKO), w ogóle zrezygnowałem z otwarcia u Państwa rachunku na poczet konkurencji, u której otworzyłem konto.. na selfie, zupełnie bezproblemowo. Rozumiem względy bezpieczeństwa przyjęte przez PKO, aby nie otwierać konta bankowego na słupa, ale brak informacji zwrotnej i jednoczesne odsyłanie do placówki, nie służy pozyskiwaniu klienta. Ponadto, znajoma osoba, która posiada u państwa rachunek poinformowała mnie, że został jej zablokowany dostęp do aplikacji #iko dlatego, iż zgłosiła na infolinii PKO, że podała swój kod BLIK osobie trzeciej, która koniec końców dokonała transakcji niezgodnej z wolą posiadacza rachunku. Faktycznie, było to działanie lekkomyślne, wbrew racjonalnym zasadom bezpieczeństwa, ale czy zablokowanie aplikacji IKO w opisanym przypadku, zmienia tu cokolwiek? Bodaj w tym samym dniu, znajoma odblokowała IKO. Gdyby chodziło o autoryzację szeregowego przelewu za pośrednictwem aplikacji mobilnej i obawy banku z tytułu dalszego niepowołanego dostępu do konta, to blokada byłaby uzasadniona. Jednak czy ma to uzasadnienie w przypadku jednorazowej transakcji wykonanej z użyciem jednorazowego kodu BLIK jw. i - co najważniejsze - odwrotnego zdjęcia blokady z aplikacji? Może warto byłoby zmienić tak pozorną politykę bezpieczeństwa, która nie spełnia swojego zadania a stanowi security theater?
  • 1