Aktywne Wpisy
MillerN +2
Może ktoś wyjaśnić dlaczego absolutnie nikogo w #wroclaw nie interesuje używana #opona w super stanie? nadal takie bogactwo w PL że nikt używek nie kupuje? wystawione na allegro i 0 odzewu. Co robię źle? gdzie wystawia się obecnie #opony?
Mam z 2020 jak nówka Zeetex HP2000 VFM 215/55 R16 97 Y XL x4 komplet, przejechane dosłownie 3tys km. Komplet 4 opon na lato jak znalazł. Ciche 69dB klasa A, hamowanie na
Mam z 2020 jak nówka Zeetex HP2000 VFM 215/55 R16 97 Y XL x4 komplet, przejechane dosłownie 3tys km. Komplet 4 opon na lato jak znalazł. Ciche 69dB klasa A, hamowanie na
![MillerN - Może ktoś wyjaśnić dlaczego absolutnie nikogo w #wroclaw nie interesuje uży...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/0fd66f9d285b7b0a71ce2ea42a1a54cd4d8792416550b183a6ca3d6a63b44e81,w150.jpg)
źródło: 20240324133511132
Pobierz
Kopyto96 +262
Tatuaże u laski = zaburzenia psychiczne. Nie poznałem jeszcze żadnej normalnej kobiety z dziarami. Dla mnie idealny znak, żeby od takiej się trzymać z daleka. Ewentualnie jeszcze jakaś jedna, mała dziarka, zrobiona w młodym wieku. Ok. Ale jak widzisz babę, która zrobiła z siebie brudnopis, to masz pewność, że trzeba zachować dystans.
To samo tyczy się kolczyków. Jeśli przekłute jest coś innego niż ucho, no to też prawdopodobnie masz do czynienia z
To samo tyczy się kolczyków. Jeśli przekłute jest coś innego niż ucho, no to też prawdopodobnie masz do czynienia z
Przede wszystkim, największą zaleta tej gry, według mnie, to system rozwoju postaci. Widzę tutaj duże podobieństwo do gothica, mianowicie gothic, pomimo całej swojej siermiężności i drętwości dawał graczowi niesamowitą satysfakcję poczucia progresu i rośnięcia w siłę. Zaczynając jako kmiot, który nic nie potrafi, wraz z postępem gry realnie odczuwaliśmy jak nasz bohater rośnie w siłę, aby na jej końcu być koksem który solo wybija całe miasta. Ten opis doskonale pasuje również do KCD, a takie odczucie realnego awansowania w świecie gry to powiedziałbym że dość rzadkie zjawisko dzisiaj. Większość producentów idzie na łatwiznę i projektując otwarte światy wrzuca skalowanie przeciwników i podobne sztuczki wypłaszczające rozgrywkę.
Drugim atutem gry są zadania. Choć nie jesteśmy żadnym superbohaterem, w grze nie latają skoki które sieją zniszczenie ani nie ma magii i rzeczy niewyjaśnionych, które by mogły intrygować, zadania są często dość ciekawe, mimo przyziemności tej gry. Często robimy rzeczy codzienne, ot ogródek wypielimy, rannych opatrzymy, coś przyniesieniemy, coś ukradniemy, ale często te zadania mają albo jakiś twist, albo dają nam wiele możliwości rozwiązania problemu. No w każdym razie nie czuć nudy i powtarzalności. Ja według osiągnięć wykonałem 78% wszystkich misji. Mocno wymęczony czułem się pod koniec gry, kiedy trwa oblężenie i musimy pomóc w obozie i nagle pół mapy zasypało mi znacznikami, a każdy z nich był typowy fedex - załatw mięso, załatw piwo, przyprowadź księdza czy inny szajs - wymiękłem. Na szczęście zadania były opcjonalne.
Z minusów, to chyba na pierwszym miejscu bym wymienił ekwipunek. Jak sam rozwój postaci jest świetny, tak bronie i pancerze są na drugim końcu kija. W zasadzie na samym początku gry wróciłem do początkowej lokalizacji, ograbiłem leżące tam zwłoki bandytów i strażników i do samego końca gry biegałem z tym sprzętem prawie bez zmian. Dosłownie 2 czy 3 razy zmieniłem miecz, raz rękawice i kirys bo od npc za misje dostałem i były nieznacznie lepsze od starych. Bandziory w tej lokalizacji się resetowały za każdym razem jak tam wracałem, nawet się napocić nie trzeba było bo wyrzynali się sami ze strażnikami, którzy też się resetowali. Tak więc po kilku kursach, zaraz po rozpoczęciu gry byłem chyba najbogatszym człowiekiem w Czechach. Kupiłem najdroższego konia, którego już nie zmieniałem do końca gry, i to w zasadzie było na tyle. Prócz napraw przedmiotów nie było już kompletnie na co wydawać pieniędzy. Nie wiem czy choć raz kupiłem cokolwiek od jakiegoś kupca, nie licząc napojów do zapisywania gry.
Drugim ogromnym minusem tej gry to świat a mianowicie jego pustka. Świat jest wielki i piękny, lasy i widoki często zapierają dech w piersiach, ale co z tego, skoro nic tam nie ma? Jeżdżąc od wioski do wioski nie znajdziemy kompletnie nic, co by zachęcało do eksploracji. Jak dla mnie to gdyby twórcy chociaż dali więcej zwierzyny w lasach, to już by było ciekawiej, ale nawet jak chcemy polować, to musimy jechać w jedno z niewielu miejsc polowań na mapie, bo inaczej możemy przez godzinę biegać po lesie zanim zauważymy jednego zbłąkanego zająca. Nie natkniemy się na żadna tajemniczą postać, która będzie miała dla nas zadanie, ani nawet nie ma żadnych znajdziek czy ciekawych unikatowych przedmiotów rozsianych w ukrytych lokacjach. Przynajmniej na nic takiego nie trafiłem przez ponad 100h rozgrywki. Także cała gra leci szybka podróż, która wcale taka szybka nie jest, pominąć nie można, a jedyne urozmaicenie to że może ktoś po drodze na nas napaść albo otwarcie, albo zastawiając pułapkę. Dlatego nieodłącznym elementem mojej gry w KCD był telefon, na którym przeglądałem wykop podczas podróży albo snu xD
O mechanikach nie będę pisać za dużo, mi się ogólnie podobały, choć też widać trochę niedopracowań. Na przykład jedzenie w grze jest praktycznie niepotrzebne, bo strawę uzupełniałem z garów gęsto porozstawianych w każdym mieście. Może jakby zostawili zupki tylko w prywatnych domach i byłoby ryzyko, że jemy za darmo, ale może ktoś nas nakryć i zgłosić włamanie i kradzież, to by urozmaiciło grę. No ale są też całkiem spoko mechaniki jak reakcje postaci na to, że jesteśmy brudni albo zakrwawieni. Jednemu te próbujące odwzorować realizm mechaniki się spodobają, inny odpuści przez nie grę. Dla mnie są spoko, choć widać w nich dużo pola do poprawy i czasem brak konsekwencji.
Na koniec jeszcze parę słów o kwestiach technicznym. Grafika jest bardzo nierówna. Czasem stając w nocy patrząc z oddali na jakieś krajobrazy, czy miasto oświetlone pochodniami naprawdę robiło to wrażenie, ale często z bliska wychodzą jakieś niskiej rozdzielczości tekstury rodem z 2000 roku. Animacje są dość drewniane i jest duży recykling, podczas rozmowy jest kilka topornych gestów, których używa każda postać, w sumie to też kolejna rzecz, która w KCD jest bardzo gothicowa xD
Tekstury się często doładowują w cutscenach i w ekwipunku. No i betonowe krzaki, o jezu to jest coś czego nie mogłem wybaczyć tej grze do końca. Podróż przez pola i lasy, zwłaszcza konno to jest dramat. Labirynty krzaków, które są nieprzekraczalną ściana do dziś spędzają mi sen z powiek xD
Generalnie jeśli ktoś grywa tylko w najbardziej dopieszczone produkcje AAA, to techniczne ta gra raczej odpycha, trzeba przymknąć oko na parę rzeczy.
To takie moje przemyślenia. Fabularnie jest troszkę takie średniowieczne cliche, ale jest naprawdę spoko, chciało mi się grać i zobaczyć co będzie dalej. Końcówka trochę mnie wymęczyła, ale nie aż tak mocno. Zakończenie trochę kiepskie, chyba że wyjdzie druga część, ale już parę lat minęło a nie słychać żeby były w ogóle plany.
Gra według mnie nie dla każdego, jedną z tych, które się kocha albo nienawidzi. Ja od siebie daje 7/10.
#kingdomcomedeliverance #gry #xbox #pcmasterrace #recenzja #ps4 #ps5
źródło: comment_1645042102Nw4Hi5YA4VxdsOWivvGbSZ.jpg
Pobierz@redemptor: No czyli nie, że świat nie jest pusty tylko tobie to nie przeszkadzało.
@redemptor: gdyby nie polowanie z Janem to bym nie wiedział, że w tej grze w ogóle można polować, tyle zwierzyny spotkałem :D No i po tej misji zwierzynę "spotkałem" tylko jeden raz, jak wziąłem misję dla Johanki żeby 100 mięsa jej przynieść. Poszedłem do lasu i biegałem
Może to naprawili ale kiedyś to wyglądało tak
https://youtu.be/w1HTKiBuTKY
@Ursus-maritimus napisałem o tym. Faktycznie nawet jeśli zamierzali/zamierzają 2 część to i tak dość słaby moment na cliff hanger
https://www.wykop.pl/wpis/30250569/kingdomcomedeliverance-zadanie-igraszki-z-diablem-/
https://www.wykop.pl/wpis/30359323/kingdomcomedeliverance-system-obrazen-jest-troche-/
Największe problemy jakie miałem z tą grą.
Inne rzeczy jak to że miałem większe skradanie - byłem cichszy w pancerzu niż bez to pominę.
Gra ma swoje niedopatrzenie i błędy i to całkiem dużo, ale to, że twórcy nie zaprojektowali systemu zdrowia, tak jakbyś chciał, albo to, że w jednej misji nie zaprojektowali zakończenia, takiego jak ty byś