Wpis z mikrobloga

Jak to jest obecnie używać monitora 1440p lub 1600p, gdzie obecnie prawie wszystko jest podawane w 1080p?

Myślę nad kupnem lapka (Legion 5 Pro) z monitorem 1600p (2560x1600), ale zastanawiam się czy nie będzie mnie irytować potencjalne pogorszenie się jakości np. filmików z yt, seriali czy strimów, wynikające ze skalowania.

Podzielicie się doświadczeniami z takimi monitorami, są jakieś problemy?

#laptopy #laptop #pytanie #komputery #gry #informatyka #komputer
  • 6
@Ardeo:
49" UW 5120x1440 i nie ma problemu z oglądaniem materiałów full HD, nie wyglądają dużo gorzej niż natywne 2K i nie różnią się od FHD na podobnym rozmiarem ekranie 1080p. Gorzej z grami, bo RTX 2070 potrafi się zająknąć w niektórych tytułach i czasami gram w 2560x1440 z pasami po bokach zamiast pełnego UW 5120x1440.
Możesz wybrać w większości modeli czy chcesz mieć rozciągnięte, czy 1:1. Tyle tylko, że ja tu wspominam o wyświetlaniu wideo 1080p na monitorze z natywną rozdzielczością pulpitu typu odtwarzacz yt, netflixa czy dowolny inny na pełnym ekranie - wtedy jest ok, nie ma widocznego spadku jakości.

Z kolei jak wpuścisz na taki monitor sygnał 1080p to pulpit czy gry będą wyglądać tragicznie albo będziesz miał czarne ramki wkoło (przy skalowaniu 1:1).

Ogólnie
@Ardeo: mam 2560x1440, przeskalowanie filmów nie stanowi problemu, ja przy swojej wadzie wzroku dosłownie nie widzę pogorszenia jakości ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale jak wyżej napisano, gry powinny wtedy działać raczej w natywnej rozdzielczości monitora. Może się zdarzyć że w grach, które nie przeskalowują elementów interfejsu, te elementy będą trochę małe, ale raczej będzie to dotyczyło starszych tytułów (powiedzmy 10-letnie i starsze), nie jest to też regułą,