Wpis z mikrobloga

Może zabrzmię trochę jak #boomer ale kurła #kiedystobylo

Tak wyglądają tarcze hamulcowe po 5 miesiącach stania w starym Volvo. Nawet nalotu rdzy nie ma.

Miałem też citroena C5 który stał podobny czas, miał założone tarcze z pierwszego montażu czyli ATE i po 5 miesiącach były do wymiany bo w miejscu styku z klockami po prostu przerdzewiały i zaczęły bić.

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochody #volvo
openordie - Może zabrzmię trochę jak #boomer ale kurła #kiedystobylo


Tak wyglądają ...

źródło: comment_1643828075nF9AWrIkaKUYZgT43nRsVg.jpg

Pobierz
  • 26
@open_or_die: zazwyczaj jak przerdzewieje to wystarczy dwa razy zahamować. Btw. ciekawe jak auta nowe co stoją na dworku przez prawie rok :) obok mnie jest salon wolkswagena, ze 100 jak nie więcej aut na dworzu w trawie po pas.
@xevske mogą być jakoś zabezpieczone.
Chyba że tarcze od ATE są teraz tak nędznej jakości.
W ciągu 5 miesiącu tak zardzewiały na styku z klockami że zaczęły bić i nie dało się tego rozjeździć.
Musiałem przed sprzedażą założyć chińczyki ( ͡º ͜ʖ͡º)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@open_or_die: coś w tym jest, bo ja poprzednio kupiłem ATE i strasznie szybko poszły w kibel. Straszne wżery się porobiły, po nocy pierwsze 2-3 hamowania jak bez hamulców, zaczęły piszczeć jak stary pociąg a do tego złapały bicie. Teraz mam TRW i odpukać jest elegancko
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@open_or_die: to, że po nocy robi się nalot to akurat nic złego, przeważnie raz zahamujesz i jest ok, byle się wżery nie robiły jak w tym nieszczęsnym ATE
A Zimmerman to chyba już nie ta półka cenowa?
@open_or_die: Moja dawne BMW stało kiedyś ponad 3 miesiące. Tarcze były zardzewiałe, bo deszczowa wiosna. Odpaliłem, koła przy hamowaniu biły, samochód ściągało, ale po kilku mocniejszych kontrolowanych hamowaniach zaczęły działać normalnie. Rdza zniknęła. Wniosek jest taki, że warto spróbować kilkoma mocniejszymi hamowaniami zedrzeć rdzę z tarczy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@open_or_die: Ja już z 10 lat do dupowozów wkładam tylko Boscha. Nie rdzewieją, nie krzywią się, nie biją, hamują. Nic więcej nie trzeba. Już przejechałem się i na ATE i na TRW i na innych dobrych tarczach. Serio, Bosch nigdy mnie nie zawiódł przez kilkaset tysięcy km. Ostatnio nawet z tatą rozmawiałem, bo przechodził koło mojego auta i był zdziwiony co za tarcze mam, że takie błyszczące. Było to po całym
@_kapsel no zimmermany są chyba 50% droższe ale wziąłem je bo mają dobre opinie.

@nophp ja jeździłem przez tydzień cytryną i nic to nie dało, biły coraz bardziej. A same tarcze miały jakieś 50 tys km nalotu głównie po autostradach.

Teraz kupiłem drugą 850 z 15 letnimi tarczami (tak wynika z książki), zobaczymy jak będą wyglądać po 2 miesiącach.