Aktywne Wpisy
![Extaco](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Extaco_5vBL7lMLLI,q60.jpg)
Extaco +2
W grudniu 2022 poznałem się z moją obecną (8 lat młodszą) dziewczyną na #badoo i od lutego 22 jesteśmy ze sobą i mieszkamy razem - wcześniej po 7-letnim związku, który był zupełnym niewypałem, to można to porównać do piekła i nieba(obecnie). Wpadliśmy na pomysł, żeby założyć sobie wspólnego instagrama, z którego zrobimy pamiętnik. Założyłem też tłiterka, gdzie będziemy mogli pisać tam jakieś swoje przemyślenia i odpowiedzi i mam dla was taką historię
![Extaco - W grudniu 2022 poznałem się z moją obecną (8 lat młodszą) dziewczyną na #bad...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/0d834738b31887673548656d0ba31d995739288771aac0429fea9bad75707ef9,w150.png?author=Extaco&auth=4259b5f55d73fdcde189577051839ebe)
źródło: 1
PobierzZawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Uprzedzam, że zajmuję się transportem i obsługą celną w dużym zakładzie produkcyjnym - nie pracuję w spedycji.
Zachęcam do dzielenia się wrażeniami z Brexitu w komentarzach - szczególnie kierowców.
W skrócie: w erze logistyki opartej o nowoczesne Just-In-Time, UK wróciło do XIX-wiecznych zasad wymiany towarów.
O problemach w zeszłym roku nie trzeba już nikomu przypominać. Teraz jest nieco podobnie. Jak to wygląda z mojej perspektywy:
- potężne braki w dostępnosci aut (każda wielkość) i kierowców (o podwojnej obsadzie można pomarzyć);
- problemy z ładunkami nietypowymi, np. transport ad hoc ze Szkocji, dokąd większość przewoźników nie jeździ wcale, małe ilości ADR też są problemem;
- rozwiązania systemowe, czyli CHIEF, GVMS nie współpracowały ze sobą, same procedury nie są napisane oczywistym językiem (czytałem w trzech językach i dalej nie jestem pewien, czy rozumiem w 100% zasady przekraczania granicy);
- kierowcy stoją w kolejkach, bo np. nie każdy sprawnie radzi sobie z uzyskaniem GMR, dodam, że HMRC po kilka dniach trzymania ciężarówki odpowiada firmie transportowej, że nie ma czasu zająć się ich przypakiem, pomimo przyjęcia 50 000 nowych pracowników w 2021 roku!!! Parodyści;
- na Brexicie wciąż tracą wszyscy, ale oczywiście Brytyjczycy odczuwają Brexit kilkadziesiąt razy bardziej.
Doświadczenie z 2021 r. sprawiło, że byliśmy przygotowani. Niestety brytyjskie agencje celne mają powtórkę z rozrywki i znowu robią wszystko z wielogodzinnym opóźnieniem. Zdarza mi się korzystać z 3 agencji do jednego ładunku, komuś przecież musi się udać. Na szczęście dzięki mojej uporczywości i pracy 18 godzin na dobę, ani na jednej, ani na drugiej hali nie stanie produkcja. W pytę. Część brytyjskich firm po roku dalej nie ogarnia, jakie dane mają być na fakturze (EORI importera, incoterms, waga netto, brutto, kod taryfikacji celnej itd.).
Boję się tylko o kurierkę. W 2021 r. paczki z UK wysłane UPS i FEDEX/TNT przychodziły po 30-120 dniach, rekord to 264 dni od daty nadania. Dokumentów z odprawy do dziś nie mam do ponad 10 paczek, kurierzy też nie. Najlepiej przygotowany wydaje się być DHL Express. Może inaczej. Ma najniższy % skopanych transportów, dokumentacja też zawsze jest.
Podejrzewam, że następne 2-3 będą chaotyczne, a potem wrócimy do normy. Co gospodarki stracą w międzyczasie, tego się nie odkręci.
Mając rocznie ok. 360 aut 24T (łącznie import/eksport) liczę na utrzymanie się cen transportów. W styczniu nadpłacamy, ale od lutego, wraz z nowhm kontraktem, wchodzą niemałe oszczędności Oby nic się nie zesrało.
#brexit #transport #logistyka #spedycja #transportyreda
#bekaztransa z uwagi na tematykę
@Silvervend: Na 100% się nie dowiemy, ale https://www.thejournal.ie/johnson-not-understand-brexit-deal-cummings-5573458-Oct2021/
@Silvervend: Dzisiaj czytałem taki sam komentarz pod filmikiem o brexit na YT. XD Oni dalej w to wierzą.
@spokoromek: eksport Anglia 250 x 24T / rok, max 3 dni door-to-door
import Anglia 48 x 24T/solówki (różnie), max 3 dni door-to-door
import Szkocja 48 x 24T/solówki (różnie), max 3 dni door-to-door
i jakieś 20-25 busików rocznie na przyspieszony transport, max 2