Wpis z mikrobloga

@PozorVlak: Jego cena wynika z tego, że jest marki shimano, ale też z tego, że to nie jest zwykły smar. Ma syntetyczną bazę, a zagęszczaczem jest bentonit + ma pare innych dodatków m.in. dwusiarczku molbidenu. Ten smar ma podwyższaną odporność na działanie wysokich temperatur wywołanych tarciem elementów hamujących. Jeśli chcesz to powinieneś szukać zamienników o podobnym składzie, natomiast typowe smary rowerowe litowe czy wapniowe nie spełnią swojego zadania. Ps. Nie kombinowałbym
@artur200222: Jakie tam są temperatury? Ja nigdy się nie sparzyłem tarczą ani żadnym innym hamulcem, więc dobry smar litowy powinien spełnić swoją funkcję, najwyżej trzeba będzie go częściej zmieniać. Przecież tam nie ma takich obciążeń żeby było potrzebne nie wiadomo co.

@PozorVlak: Możesz kupić biały smar syntetyczny, ale one z reguły są drogie i z reguły stosuje się je w motoryzacji przy naprawdę dużych obciążeniach, gdzie tarcie rozgrzewa elementy do
@tojestmultikonto: producent proponuje taki smar, ponieważ bierze pod uwagę, że jest to istotny element bezpieczeństwa i trzeba zapewnić jego prawidłową pracę w skrajnych warunkach - nawet jeśli te pojawiają się bardzo rzadko lub praktycznie wcale.

"Ja nigdy się nie sparzyłem tarczą ani żadnym innym hamulcem, więc dobry smar litowy powinien spełnić swoją funkcję" - dowód anegdotyczny.

@PozorVlak: wybór należy do Ciebie - albo stawiasz na to co proponuje producent, albo