Wpis z mikrobloga

@4gN4x: czy to nie jest po prostu, metro dla samochodów. Teoretycznie fajny pomysł, bo możesz sobie jakiś większy ładunek do auta zabrać.z Tylko że do przemieszczania się na skróty, lepiej wykorzystać metro/tramwaje.
  • Odpowiedz
@gatineau: Ten tunel w założeniu jest bardzo dobrym pomysłem, ale wykonanie jest okropne. Ciasny tunel, brak wentylacji, brak drugiego pasa ruchu, cholera wie ile tam jest miejsca i czy mógłbym w razie problemu wyjść z auta, brak wyjść ewakuacyjnych. Niech taka bateria jebnie w tym tunelu i rozpęta się pożar.
  • Odpowiedz
ziew, korek raz na ruski rok bo się coś zepsuło vs permanentny korek na powierzchni w warunkach normalnych, faktycznie nic nie zmienia


@gatineau: XDd no na pewno te przehajpowane gruzy się rzadko psują i rzadko stają ogólnie. Wszystko co robi Elon póki co jest skrajnie niepraktyczne, ale mają mega marketing
  • Odpowiedz
@4gN4x: Kiedyś napisałem do Świata Wiedzy na fb z krytyką car tube'a czy jak to się tam nazywa punktując właśnie problemy z bezpieczeństwem. I to nie jakoś profesjonalnie, po prostu po januszowemu wymieniłem kilka problemów jakie przyszły mi do głowy w tamtym momencie. Nawet to wydrukowali z komentarzem "eee w sumie ma pan rację, dziękujemy za fachową (XD) opinię, zapraszamy do przeczytania artykułu o latających samochodach który daliśmy w tym
  • Odpowiedz
Jeżeli uważasz że miasta mogą przyjmować kolejne samochody w nieskończoność to jesteś w błędzie.


@TheJaster: wymyślanie tezy żeby powiedzieć że jest błędna. A wiesz że jeżeli uważasz że trawa jest niebieska to jesteś w błędzie? Moja ulubiona taktyka, tak łatwo się dyskutuje i wytyka drugiej stronie błąd jak się wymyśli im błędną tezę xD

A tak poważnie: nie, nie uważam że "w nieskończoność" ale widzę pewną wartość w przesunięciu limitu trochę dalej do czego fizyczne odseparowanie ruchu samochodowego na dedykowanych niekolidujących z pieszymi pasami może się
  • Odpowiedz
Wszystko co robi Elon póki co jest skrajnie niepraktyczne, ale mają mega marketing


@na-pewno-nie-pinokio: w sensie jak wszystko? SpaceX jest niepraktyczny? To czemu ci debile właściciele satelitów ustawili się w kolejce po wystrzelenie?

Tesla jest niepraktyczna? Może i jest (nie wiem, nie chce mi się dyskutować z subiektywnymi odczuciami) ale jakie to ma znaczenie, ludzie kupują i lubią, spółka zarabia na giełdzie nieprawdopodobny hajs - no to jest praktyczne, przynajmniej
  • Odpowiedz
Ten tunel w założeniu jest bardzo dobrym pomysłem, ale wykonanie jest okropne. Ciasny tunel, brak wentylacji, brak drugiego pasa ruchu, cholera wie ile tam jest miejsca i czy mógłbym w razie problemu wyjść z auta, brak wyjść ewakuacyjnych. Niech taka bateria jebnie w tym tunelu i rozpęta się pożar.


@Hoshposh: już cytowałem w tym temacie boring company.

TL;DR: w tunelu nie ma nic niebezpiecznego, jest wentylowany i możesz po prostu iść (nie ma kabli z wysokim napięciem jak w tunelach metra, po prostu idziesz w kierunku światełka). Plus logika: skoro to otworzyli to zapewne dostali permit pod którym podpisał się lokalny Fire Department, nawet jeżeli jest jakieś ryzyko to raczej niewielkie, a jeżeli uważasz że za duże to napisz pismo z uzasadnieniem do Las Vegas Fire Department, jeżeli masz rację to mu ten cały tunelik zamkną. Ameryka ma #!$%@? na punkcie fire safety, każdy budynek zaje*any zraszaczami, hydranty na każdym rogu, klatki ewakuacyjne na elewacji,
  • Odpowiedz
@4gN4x: jak czytam komentarze fanatyków muska, którzy bronią tego gówna wyżej, to mi się słabo robi, ten fanatyczny kult jednostki/partii to rak naszych czasów
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@deziom: a gdzie tam, to po prostu ja miałem czelność nie walić konia z radości do kolejnego genialnego wynalazku, na pewno nie ma fanatyków muska, na pewno
  • Odpowiedz
@4gN4x: damn widzę że temat podupadł.

Ale na zakończenie, zapomniałem o kolejnym w temacie pociąg vs samochód w tunelu: nachylenie

- Maksymalne nachylenie torów dla pociągu metra to jakieś 4%, dla samochodu osobowego z dobrym momentem - na luzie 15% a w elektryku pewnie i jeszcze więcej bo tam nie jest "dobry" moment tam jest kosmiczny moment + kontrolowana nawierzchnia (można pilnować żeby nigdy nie było lodu a jak i trzeba to żeby zawsze była sucha)
- Promień skrętu samochodu jest bardzo mały w porównaniu
  • Odpowiedz
@wpt1:

W porządnych tunelach jak na S2 w Warszawie są oddzielne tunele wentylacyjne a co 50m kraty przez ktore odprowadzane i doprowadzane jest powietrze


jesteś pewien że to do wentylowania w razie pożaru, a nie spalin samochodów które potencjalnie stoją w korkach na włączonych silnikach? Nie to zastosowanie, nie ma co porównywać. Gdyby nie spaliny to - być może - infrastruktura wentylująca byłaby znacznie mniejsza ale nie chcę
gatineau - @wpt1: 
 W porządnych tunelach jak na S2 w Warszawie są oddzielne tunele w...

źródło: comment_164181591003rc5ssc0V3iOhouvxDdt4.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@wpt1: a tak poza tym zobacz, ci debile piszący regulacje jednak wiedzą co robią!

The tunnel to the Encore is long enough that safety regulations require an emergency exit about halfway along. Plans indicate an emergency egress shaft and a small hatch, but it is unclear whether passengers escaping a fire or breakdown would be expected to climb stairs or even a ladder.


Czyli obecny tunel nie ma wyjść ewakuacyjnych
  • Odpowiedz
@wpt1: a jakbyś chciał konkretnie to w tym filmiku z lokalnych mediów

https://www.youtube.com/watch?v=7SHbVkZG79Q

masz nawet imię i nazwisko strażaka który pracował z the boring company nad planem ewakuacji i bezpieczeństwa - w 50 sekundzie, Clark County Fire's Deputy Chief Warren Whitney . Może napisz do niego o tej hucie, gdzieś tu będzie kontakt https://www.clarkcountynv.gov/government/departments/fire_department/index.php

Chociaż jak widzisz coś tam liczyli więc może i wiedzą co robią?
gatineau - @wpt1: a jakbyś chciał konkretnie to w tym filmiku z lokalnych mediów

h...

źródło: comment_1641816964xL8fbQY2XJCRfyJy87iKRN.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@gatineau:

Czyli obecny tunel nie ma wyjść ewakuacyjnych w połowie z prostego względu: jest za krótki.


To ciekawe bo w polskich przepisach(w USA moze być podobnie)tunele pow.500m muszą miec wyjscia ewakuacyjne co najmniej co 250m a tamte mają ponad 1300m kazdy.
A przy tak małej średnicy tunelu gdzie ewakuacja nim bylaby bardzo utrudniona sądze ze odleglości od takich wyjśc powinny być
wpt1 - @gatineau: 
 Czyli obecny tunel nie ma wyjść ewakuacyjnych w połowie z prosteg...

źródło: comment_1641820398z8kBbDgymN2npDIOmNdivY.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
a tamte mają ponad 1300m kazdy.


@wpt1: 1300 metrów każdy - ze stacją po środku. Wg lokalnych regulacji do 2500 stóp (762 metrów) nie trzeba dodatkowych wyjść ewakuacyjnych, jak widzisz wszystko jest elegancko policzone. No co za szok, ktoś zrobił inwestycję za $50m i to policzył? Jak to tak, bez konsultacji ekspertów z Internetu?

To nie moja wiedza a fakty odnośnie pozarów w
  • Odpowiedz
@wpt1: aha z twojego artykułu

(...) Usiłuje wyciągnąć kierowcę drugiej ciężarówki. Nagle widzi, jak z jego pojazdu wypływa jakaś ciecz. (...)


no tak, zapomniałem że nie tylko łatwopalny ładunek ale też w skrajnym przypadku 1100 litrów paliwa

No to fakt, gdybym budował tunel dla spalinowych ciężarówek które mają w sobie 1000 litrów skrajnie łatwopalnej cieczy to też bym robił wentylacje co 50 metrów xD A przecież tunele autostradowe chyba zezwalają
  • Odpowiedz
@gatineau:

ktoś zrobił inwestycję za $50m i to policzył? Jak to tak, bez konsultacji ekspertów z Internetu?


Wydali 50 baniek na coś co przytyka się mimo że działa poniżej przewidzianej przepustowosci i sprawia że szybciej pokonać ten dystans na piechotę.Dobry plan,chyba konsultacje prowadzili z tobą!
  • Odpowiedz