Aktywne Wpisy
BKZGlamrap +76
Śmieszkowałem sobie jak pisał do mnie @Alex_Sarach bo myślałem, że gość trolluje, ale właśnie odebrałem od listonosza kopertę i dostałem to. Nie mam pojęcia skąd miał mój adres - nigdy go nie podawałem na Wykopie i nie wiem co z tym zrobić. Jakieś rady? Pytam serio.
#sebcel #frajerzyzmlm
#sebcel #frajerzyzmlm
Rembrant +1062
Cześć wszystkim jako że niedawno wykopałem mój czosnek słoniowy a jest go naprawde dużo , zapraszam do #rozdajo tego ciekawego warzywa( ͡° ͜ʖ ͡°) Do wygrania 1kg o wartości 70zł
Gdyby ktoś chciał kupić zapraszam na Allegro pamiętajcie też o zapasach Jalapeño które znajdziecie w innych
Gdyby ktoś chciał kupić zapraszam na Allegro pamiętajcie też o zapasach Jalapeño które znajdziecie w innych
#tesla #elonmusk
@gatineau: XDd no na pewno te przehajpowane gruzy się rzadko psują i rzadko stają ogólnie. Wszystko co robi Elon póki co jest skrajnie niepraktyczne, ale mają mega marketing
@TheJaster: wymyślanie tezy żeby powiedzieć że jest błędna. A wiesz że jeżeli uważasz że trawa jest niebieska to jesteś w błędzie? Moja ulubiona taktyka, tak łatwo się dyskutuje i wytyka drugiej stronie błąd jak się wymyśli im błędną tezę xD
A tak poważnie: nie, nie uważam że "w nieskończoność" ale widzę pewną wartość w przesunięciu limitu trochę dalej do czego fizyczne odseparowanie ruchu samochodowego na dedykowanych niekolidujących z pieszymi pasami może się
@na-pewno-nie-pinokio: w sensie jak wszystko? SpaceX jest niepraktyczny? To czemu ci debile właściciele satelitów ustawili się w kolejce po wystrzelenie?
Tesla jest niepraktyczna? Może i jest (nie wiem, nie chce mi się dyskutować z subiektywnymi odczuciami) ale jakie to ma znaczenie, ludzie kupują i lubią, spółka zarabia na giełdzie nieprawdopodobny hajs - no to jest praktyczne, przynajmniej
@Hoshposh: już cytowałem w tym temacie boring company.
TL;DR: w tunelu nie ma nic niebezpiecznego, jest wentylowany i możesz po prostu iść (nie ma kabli z wysokim napięciem jak w tunelach metra, po prostu idziesz w kierunku światełka). Plus logika: skoro to otworzyli to zapewne dostali permit pod którym podpisał się lokalny Fire Department, nawet jeżeli jest jakieś ryzyko to raczej niewielkie, a jeżeli uważasz że za duże to napisz pismo z uzasadnieniem do Las Vegas Fire Department, jeżeli masz rację to mu ten cały tunelik zamkną. Ameryka ma #!$%@? na punkcie fire safety, każdy budynek zaje*any zraszaczami, hydranty na każdym rogu, klatki ewakuacyjne na elewacji,
Ale na zakończenie, zapomniałem o kolejnym w temacie pociąg vs samochód w tunelu: nachylenie
- Maksymalne nachylenie torów dla pociągu metra to jakieś 4%, dla samochodu osobowego z dobrym momentem - na luzie 15% a w elektryku pewnie i jeszcze więcej bo tam nie jest "dobry" moment tam jest kosmiczny moment + kontrolowana nawierzchnia (można pilnować żeby nigdy nie było lodu a jak i trzeba to żeby zawsze była sucha)
- Promień skrętu samochodu jest bardzo mały w porównaniu
Oprócz kilkusetkiligramowej baterii w Tesli płonącej jak
jesteś pewien że to do wentylowania w razie pożaru, a nie spalin samochodów które potencjalnie stoją w korkach na włączonych silnikach? Nie to zastosowanie, nie ma co porównywać. Gdyby nie spaliny to - być może - infrastruktura wentylująca byłaby znacznie mniejsza ale nie chcę
Czyli obecny tunel nie ma wyjść ewakuacyjnych
https://www.youtube.com/watch?v=7SHbVkZG79Q
masz nawet imię i nazwisko strażaka który pracował z the boring company nad planem ewakuacji i bezpieczeństwa - w 50 sekundzie, Clark County Fire's Deputy Chief Warren Whitney . Może napisz do niego o tej hucie, gdzieś tu będzie kontakt https://www.clarkcountynv.gov/government/departments/fire_department/index.php
Chociaż jak widzisz coś tam liczyli więc może i wiedzą co robią?
To ciekawe bo w polskich przepisach(w USA moze być podobnie)tunele pow.500m muszą miec wyjscia ewakuacyjne co najmniej co 250m a tamte mają ponad 1300m kazdy.
A przy tak małej średnicy tunelu gdzie ewakuacja nim bylaby bardzo utrudniona sądze ze odleglości od takich wyjśc powinny być
@wpt1: 1300 metrów każdy - ze stacją po środku. Wg lokalnych regulacji do 2500 stóp (762 metrów) nie trzeba dodatkowych wyjść ewakuacyjnych, jak widzisz wszystko jest elegancko policzone. No co za szok, ktoś zrobił inwestycję za $50m i to policzył? Jak to tak, bez konsultacji ekspertów z Internetu?
no tak, zapomniałem że nie tylko łatwopalny ładunek ale też w skrajnym przypadku 1100 litrów paliwa
No to fakt, gdybym budował tunel dla spalinowych ciężarówek które mają w sobie 1000 litrów skrajnie łatwopalnej cieczy to też bym robił wentylacje co 50 metrów xD A przecież tunele autostradowe chyba zezwalają
Wydali 50 baniek na coś co przytyka się mimo że działa poniżej przewidzianej przepustowosci i sprawia że szybciej pokonać ten dystans na piechotę.Dobry plan,chyba konsultacje prowadzili z tobą!