Wpis z mikrobloga

Może ktoś podpowie mi co zrobić w tej sytuacji bo ja już nie mam pojęcia. Kupiłem mieszkanie deweloperskie na początku zeszłego roku i jako że nie jestem #programista15k i miałem tylko na wkład własny to wziąłem resztę na kredyt. Odbiór mieszkania przewidziany jest pod koniec tego roku, a obecnie wynajmuje bo żyć gdzieś trzeba... ale problemem zaczęły być raty.
Odkąd stopy urosły rata kredytu mnie zabija... A wczorajszy dodatkowy wzrost stóp sprawi że nie będzie mnie zwyczajnie stać na mieszkanie do którego nawet się nie wprowadziłem! Nie mam od kogo pożyczyć z rodziny ani znajomych, nie chce też brać chwilowek. Myślicie że sprzedaż cesji będzie dobrym pomysłem? Płaciłem 8500 za metr bo #wroclaw i chciałbym wyciągnąć chociaż 5000... Za wszelką pomoc do tego baita będę bardzo wdzięczny. Może ktoś coś podpowie

#nieruchomosci #inflacja
  • 31
Część ludzi też np założyła że w miesiąc się wprowadzi a remont się przeciąga do pół roku.


@milvanb: Remont jak remont, ja pracowałem przy budowie jednej inwestycji w centrum Wrocławia kilka lat temu, tam samo oddanie budynku mieszkańcom było opóźnione o rok, ludzie byli załamani, deweloper ciągle obiecywał, że "jeszcze tylko miesiąc", czasem zdarzało się, że ktoś podchodził i pytał robotników, ile według nich to jeszcze zajmie, bo od dewelopera i
@Ogau: przy dochodzie 7k na parę można było dostać w szczycie 500k. 20% własnego i jest 600k. Za 7k/2 to minimum egzystencji, a tu mówimy o problemie wzrostu miesięcznego kosztu życia o cenę raty. 1/3 zarobków
@milvanb: rata kredytu zmienia ci się z 2k na 2,5k. Od czasu kiedy brałeś kredyt to oboje dostaliście już podwyżki i macie w sumie 9k ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Mi rata wzrośnie o około 300zł, a podwyżek dostałem kilka razy tyle. I tak ma większość tych okropnych kredyciarzy, bo to z reguły ludzie młodzi, dla których problemem jest tylko wkład własny. Rata kredytu WCIĄŻ NIŻSZA OD WYNAJMU
w jakiej pracy dostaje się podwyżki od tak z dupy o 1/3 ( ͡º ͜ʖ͡º)