Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki #rowery , szukam swojego pierwszego #gravel i ciężko mi się zdecydować.
Wybrałem dwa modele w decathlonie #aspre z 2022 już z oponami na 37 oraz #triban RC500 do którego bym musiał dokupić szersze opony.
Planowane trasy to 50-70km z czego maks 10% to szutry. Nie znam się na podzespołach, które tam umieścili więc chciałbym się Was poradzić, który model byłby lepszy na początek. Więm, że lepiej byłoby usiąść na rower i sprawdzić, ale mieszkam w takim miejscu, że raczej ciężko byłoby mi przymierzyć któryś z tych modeli.
  • 8
@uysy: dziękuję za linki, przydatna lektura :)
RC520 to już nie moja półka cenowa. A RC500 był 2 tygodnie temu dostępny, więc może za jakiś czas znowu dadzą dostawę. Będę pilnował.
Z tego co widzę Tribany mają dosyć dobre opinie biorąc pod uwagę cenę.
Romet to złom. Osprzęt w romecie jest klasę niżej niż w RC500 i 4 klasy niżej niż w RC520. A zobacz, jaka jest różnica w cenie.


@uysy: A RC500 ma w ogóle odmianę gravelową, czy można mieć co najwyżej szosę z szerszą oponą?

A jako pierwsza szosa, to już w ogóle.

OP pyta przecież o gravela.

Ja ostatnio interesowałem się gravelami i Romet Aspre 2 na promocji za 4760 zł wypadał
Ja ostatnio interesowałem się gravelami i Romet Aspre 2 na promocji za 4760 zł wypadał bardzo dobrze w kwestii ceny do komponentów.


@Jan_K: Chyba nie xD
Żaden rower od Rometa, Krossa itp, nie wypada tak dobrze z komponentami (oraz gwarancją) jak rowery z Decathlonu.
@uysy: Ale jeszcze raz - o czym mowa? No bo jak porównujesz szosowe rowery z Decathlonu do graveli, to jasne, że w kwestii wyposażenia do ceny te pierwsze wypadają lepiej. A z tego co widzę RC500 to szosa (na którą oczywiście można wsadzić szerszą oponę, ale to jednak nie to samo).

Nawet gravelowe RC520 mają bardziej szosowe wyposażenie, w Aspre 2 jest już pełen GRX, a więc konkretnie pod gravele.