Wpis z mikrobloga

#prawo #ruchdrogowy #motoryzacja

Trzy dni obowiązuje nowy taryfikator, dwa dni nie czytałem nowych wpisów odnośnie nowego taryfikatora, wchodzę i co?

Dowiaduję się że:
- zwiększenie liczby patroli drogówki na drodze,
- poprawa szkoleń policjantów,
- poprawa infrastruktury drogowej,
- poprawa wiarygodności policji, dokładnie drogówki,
- zwiększenie przejrzystości pomiarów i uwiarygodnienie ich (na przykład koniec z niepoprawnymi pomiarami wideo rejestratorami),
- (PRZEDEWSZYSTKIM) poprawa wykrywalności wykroczeń,
- ustawienie fotoradarów w niebezpiecznych miejscach,

NIE POMOŻE W ZMNIEJSZENIU LICZBY ZABITYCH NA NASZYCH DROGACH TAK JAK ZWIĘKSZENIE WYSOKOŚCI MANDATÓW!

Dowiedziałem się za to że:
- to nie jest sprawa pisu,
- policjanci którzy popełniają wykroczenia (wymuszanie pierwszeństwa, przekraczanie prędkości, jazda na zderzaku) to nie problem,
- budowa dobrych rozwiązań drogowych zamiast złych to coś co nie jest potrzebne,
- wysokie mandaty przestraszą tych którzy #!$%@?ą tak że pokazują iż nie boją się realnego zagrożenia dla ich zdrowia i życia,
- edukacja, szkolenia i kampanie informacyjne nie mają u nas sensu.

Ja tam nie wiem ale uważam że skoro są potrzebne te mandaty to niech będą. Niech nadwyżka którą te mandaty wypracują pójdzie w poprawę bezpieczeństwa w sposób przejrzysty, czytelny. Ale nie, pójdą do budżetu i jeszcze Ci powiedzą że spodziewali się wyższych wpływów.

Z ciekawości zrobię ankietę.

Zainstalowałeś/łaś już Yanosika lub podobną aplikację w ciągu ostatnich siedmiu dni?

  • Tak 28.0% (14)
  • Nie. 72.0% (36)

Oddanych głosów: 50

  • 12
NIE POMOŻE W ZMNIEJSZENIU LICZBY ZABITYCH NA NASZYCH DROGACH TAK JAK ZWIĘKSZENIE WYSOKOŚCI MANDATÓW!


@aarahon: Ty chyba nie wytrzeźwiałeś, bo źle widzisz xD Jakaś negacja ci się włączyła w mózgu czy jak? Na wykopie dyskutują ci co widzą absurdalność obecnych przepisów, trochę normalsów i idioci, którzy dobrze się czują będąc niewolnikami
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@aarahon: zwiększenie mandatów nie pomoże, to chyba wie każdy, kto jeździ więcej niż tylko do biedronki. Kto jeździł jak sierota, będzie jeździł jeszcze bardziej jak sierota - to już zauważyłem, 60 na 70, na krajowkach 80/85. Ci co jeżdżą szybciej lub przekraczają limity nadal będą to robić tylko ostrożniej, Yanosik i jazda. Sam nie przestrzegam do końca przepisów, no bo jak mam jechać 120kmh na ekspresówce, skoro wygląda identycznie jak autostrada,
@aarahon: coś kiepsko zbierasz dane. Ja widzę dwa obozy:
1. zwiększenie kwot mandatów (już i tak o wiele za późno) to jedyna rzecz, która potrafi przemówić do polskich kierowców (argument z jazdą za granicą jest trafny i łatwy do weryfikacji). Są oczywiście złe oznakowania, ale nie jest to 90% tylko dla mnie jakieś pojedyncze ograniczenia. Ograniczenia prędkości są z różnych względów - ruch, hałas, dzieci, krzywizna, widoczność, liczba wypadków itp. Kierowca
@aarahon: Jechałem dzisiaj rano do pracy i widzę, że na oko jakieś 80% kierowców wzięło sobie mocno do serca nowy taryfikator. Tam gdzie ograniczenia prędkości to większość trzyma się dozwolonej prędkości. Nikt mnie o dziwo na podwójnej nie wyprzedził.
@niegwynebleid: Nie wiem do czego pijesz z tymi ograniczeniami prędkości. Uważam że tam gdzie się ją przekracza - a często na dzieje się to na drogach krajowych i wojewódzkich które przechodzą przez teren zabudowany - powinien częściej się pojawiać patrol z suszarką lub jeśli to tylko skrzyżowanie a wieś jest w poprzek drogi to powinien stać fotoradar - kierowcy zwolnią w obrębie skrzyżowania, piesi będą czuli się bezpieczniej.
Uważam że przy
@aarahon: Możliwe, napisałem swoje spostrzeżenia. Gościu jadący za mna w wypasionej bmw czekał by mnie wyprzedzić aż do przerywanej gdzie z naprzeciwka nie było innego pojazdu. Do dzisiaj to nie spotykane.
@aarahon: Drogi budowane są coraz lepiej, spełniają coraz lepsze normy, przejścia i inne są coraz bardziej przemyślane. Stare, złe przejścia są weryfikowane i poprawiane, ale jest to projekt na lata. Jedynie dwupasmowe ronda zamiast turbinowych to głupota.
Nie cierpię argumentów: "mandaty dranie dają, a w pcimiu dolnym na wyjeździe z zabudowanego nie ma budynku przez 25,5m".
Drogi w 20 lat zmieniły się tak, że niebo a ziemia - nie wszystko jest
@aarahon ogólnie ten przepis był by ok gdyby obowiązywał ludzi którzy już raz stracili prawko za punkty lub alkohol. A tak to ja jako zawodowy kierowca mam nóż na gardle. Jedno małe wykroczenie a z prawkiem mogę się żegnać
@niegwynebleid: Nie wiem ile ty jezdzisz ze złe ograniczenia to jest margines. Tego jest zatrzęsienie. Najprostszy przykład to ograniczenia na ekspresowkach i obwodnicach. Jeżdżę na nich regularnie 160-180 poza szczytem i absolutnie nic sie nie dzieje. Wystarczy czasami odpuścić gaz by wpuścić kogoś kto dojechał do tira i dac mu na luzie wyprzedzić. W zakretach mam jeszcze bardzo duzy zapas przyczepności a droga prowadzi przez łąki i lasy. Nie ma żadnego
dla mnie jakieś pojedyncze ograniczenia.


@niegwynebleid: przecież tego jest na pęczki. Wystarczy że przejedziesz pierwsze kilkadziesiąt kilometrów od Niemieckiej granicy po A4 i już wita cię polskie #!$%@? znakowanie i ograniczenia prędkości bez powodu. Pominę już tabelę dozwolonych prędkości, którą widzisz na granicy, wielką i #!$%@?ą, której odpowiednik w Niemczech ma 4 wiersze i 2 kolumny.
Tam jakiś skończony idiota stwierdził, że prawie na każdym wiadukcie postawi na odcinku ~500m ograniczenie