Wpis z mikrobloga

Robię dla znajomej firmy zlecenia i mają taki zajebisty arkusz w #excel z 10 zakladkami, gdzie będą liczyć m.in premie/ wynagrodzenia dla pracowników.
Każdy z pracowników musi mieć dostęp do swojej zakladki, dyrektorzy do swoich pracowników, a prezes do wszystkich.

Jakieś pomysly jak to rozwiązać?

W sumie ja to widzę dwie opcje:
1. Różne arkusze (pliki) dedykowane dla różnych osób i później scalanie poszczególnych zakładek w jeden plik (czy to a) automatycznie, czy b) ręcznie).
2. Jeden plik i blokowanie poszczególnych komórek, nie wiem, na hasło? Nie jestem ekspertem excela ale tak to sobie wyobrażam.
Tu widzę pewne zagrożenia związane z bezpieczeństwem, bo dobry #hacker sobie to odblokuje.

Co Mircy sądzą? Komu zlecić taką akcję?

#microsoft #komputery #problemypierwszegoswiata
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@majk3l makro, które sprawdzą aktualnie używanego użytkownika i na ten podstawie udostępnia odpowiedni dostęp do arkusza. Plus blokada jajem reszty aktorzy i struktury.

W przypadku nie aktywowania makr, powinien pojawić się domyślnie tylko jeden arkusz z informacjami co powinien zrobić by dostać dostęp
  • Odpowiedz
  • 1
@majk3l już dawno nie robiłem makr, a i czasu mam mało. Mój dawny znajomy ma firmę wokoło tego antheap. Ewentualnie możesz dać jakieś ogłoszenie w necie, dużo osób zajmuje się makrami :-)
  • Odpowiedz
@majk3l: Excela bardzo ciężko jest skutecznie zabezpieczyć przed wglądem niewłaściwych osób w niewłaściwe miejsca, o ile to w ogóle możliwe. Przy tak drażliwym temacie jak finanse odradzam pomysł współdzielenia pliku.
  • Odpowiedz