Wpis z mikrobloga

Cold start 1.6TDI przy -13.
Było znacznie gorzej dzień wcześniej przy -17 ( wachania w górę i w dół o 200 obrotów ).
Oprócz odbajowów dźwiękowych trzęsie budą.
Co zauważyłem- zaraz po odpaleniu chwilowe spalanie wyniosło 2.5 l/h, a silnik przestał się trząść po spadku do 2.0 l/h. Analogicznie przy -17 było 3.2 L/h a uspokoiło się w granicach 2.0 L/h.
Pytanie, co to może być ?
Czy to może być wina że któraś świeca żarowa nie domaga ?
A może się tym nie przejmować ?
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
#mechanikapojazdowa
#mechanikasamochodowa
shaelix92 - Cold start 1.6TDI przy -13.
Było znacznie gorzej dzień wcześniej przy -1...
  • 44
  • Odpowiedz
@shaelix92: przed zimą trzeba zlać wodę z filtra paliwa. Ta osiada na dnie . Filtr paliwa jest w krztalcie studni i woda osiada na dnie. Nie trzeba go wymieniać wystarczy tą wodę zlać. W każdy m dieslu się to robi.

Oleje 507.00 to też oleje 0w30. Ciężko o 0w40.
  • Odpowiedz
przejrzyj kilka instrukcji od pojazdów i będziesz wiedział ¯_(ツ)_/¯


@PanKracy582: no i masz tam napisane to co u opa, ze stan wiedzy na dzien i moga sie pojawic lepsze oleje.

Olej z nizszym W jest lepszy, dlatego masz w instrukcji napisane najwyzsze W jakie moze miec olej.
To jest wartosc najwyzszej lepkosci w ktorej odpali dany silnik.
Jezeli komus sie uda uzyskac olej mniej lepki na zimno to mozna taki zastosowac
  • Odpowiedz
przed zimą trzeba zlać wodę z filtra paliwa. Ta osiada na dnie . Filtr paliwa jest w krztalcie studni i woda osiada na dnie. Nie trzeba go wymieniać wystarczy tą wodę zlać. W każdy m dieslu się to robi.


@trzaichlac69:
w każdym dieslu przed 80 rokiem, albo sprzęcie rolniczym :)
to o czym mówisz to odstojnik paliwa

pokaż mi proszę w jakimś współczesnym aucie takie coś?

@programista15cm:
daj mi spokój
PanKracy582 - > przed zimą trzeba zlać wodę z filtra paliwa. Ta osiada na dnie . Filt...

źródło: comment_1640631189k7RX62R8uUHrpA19ZXN3uf.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Za to na cieplo lepkosc nie moze byc za mala ani za duza, bo 99% czasu


@programista15cm:
?????

Wiadomo ze jka sie z czyms nie zgadzasz, to z czym konkretnie i dlaczego XD


@programista15cm:
co? XD

ty pijany albo niespełna rozumu, gościu prosiłem cię:

daj mi spokój z tymi swoimi mongolskimi teoriami, dzięki


odezwij się jak będziesz w stanie normalnie gadać :)
  • Odpowiedz
Po wymianie i ujechaniu 300km już zostaje tam woda w filtrze. Przed zimą trzeba wodę zlać zawszę nie zależnie kiedy był on wymieniany.


@trzaichlac69:
cholera, jakim cudem zrobiłem 60kkm bez spuszczenia wody (bo nie mam takiej możliwości) ani wymiany filtra?
to w trasie co 300km się zatrzymujesz i spuszczasz wodę tak?
wytłumacz mi to proszę

Tak dobrej jakości mamy paliwa w PL.

nie tankuj na stacjach w krzakach bo taniej o
  • Odpowiedz
@PanKracy582: pisałem, że raz w roku przed zimą. Z Shella vpowera też wody jest uwierz mi. Nawet jak masz wkład filtra tylko to trzeba odessać zawartość puszki i zalać go świeżą ropą. Nie widzę większego problemu.
  • Odpowiedz