Wpis z mikrobloga

Cold start 1.6TDI przy -13.
Było znacznie gorzej dzień wcześniej przy -17 ( wachania w górę i w dół o 200 obrotów ).
Oprócz odbajowów dźwiękowych trzęsie budą.
Co zauważyłem- zaraz po odpaleniu chwilowe spalanie wyniosło 2.5 l/h, a silnik przestał się trząść po spadku do 2.0 l/h. Analogicznie przy -17 było 3.2 L/h a uspokoiło się w granicach 2.0 L/h.
Pytanie, co to może być ?
Czy to może być wina że któraś świeca żarowa nie domaga ?
A może się tym nie przejmować ?
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
#mechanikapojazdowa
#mechanikasamochodowa
shaelix92 - Cold start 1.6TDI przy -13.
Było znacznie gorzej dzień wcześniej przy -1...
  • 44
  • Odpowiedz
Nawet jak masz wkład filtra tylko to trzeba odessać zawartość puszki i zalać go świeżą ropą. Nie widzę większego problemu.


@trzaichlac69:
ja widzę problem- zapraszam do mojego auta spuszczać wodę z filtra paliwa :)
btw. wiesz, że wodę w paliwie masz ze stacji i z własnego auta? ale wiesz, że paliwo nie jest zaciągane z dna w żadnym wypadku- więc nie zaciąga wody? :) było na biolce na pewno, że jak
  • Odpowiedz
czyli paliwo według ciebie nie zamarza w filtrze zimą. Ciekawa teoria naprawdę.


@trzaichlac69:
nie, nigdzie tak nie powiedziałem
ciekawą teorię wziąłeś, nie powiem skąd :)

umiesz odpowiadać na pytania czy masz problemy? bo nie wiem czy warto powtarzać te na które nie uzyskałem odpowiedzi
  • Odpowiedz
@PanKracy582: @trzaichlac69: Panowie, rozwiąże wasz konflikt jeszcze tej zimy.
Otóż w planach mam:
- wymianę świec żarowych (niedługo, kwestia tygodnia-dwóch).
Celowo poczekam z wymianą oleju do mrozów rzędu -13 stopni.
Jak wtedy dobrze odpali (przed wymianą i zmianą oleju na 0w30), znaczy że @PanKracy582 miał racje.
I raczej skłonny jestem uwierzyć @PanKracy582, z uwagi na załączone zdjęcie tabeli olejów, ale nic nie wykluczam.
Rzetelnie sprawdzę i opowiem o wynikach
shaelix92 - @PanKracy582: @trzaichlac69: Panowie, rozwiąże wasz konflikt jeszcze tej ...

źródło: comment_1640725174SwWlVuVwzb8AHKtumBTiim.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz