Wpis z mikrobloga

@SzubiDubiDu: Pojazd zmieniający pas ruchu musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu sie na tym pasie. Czyli w tym wypadku auto osobowe ma pierwszeństwo. Natomiast z autobusami jest pewien problem bo maja utrudnione życie w mieście. Po pierwsze wielkie, po drugie to transport miejski. Ja stosuję zasadę jeśli jeszcze nie minąłem trzeciej osi (przegubowiec) to ustępuję miejsca kierowcy autobusu, i niezależnie czy wyjeżdża z zatoki czy z pasa ruchu (tak jak na rysunku).
  • Odpowiedz
@saviola7: Wydaje mi się, że wpuszczanie autobusu ma znaczenie tylko w przypadku włączania się do ruchu z zatoki. Autobus stojący na takim przystanku nie włącza się do ruchu. Jakby jechał prosto to nie musiałby włączać kierunkowskazu (w sensie, nie ten przypadek, tutaj by musiał później dać w prawo).
W tym wypadku on chce zmienić pas po tym jak już kontynuuje jazdę na wprost. Więc nie ma pierwszeństwa.
  • Odpowiedz
@saviola7: Przy wyjeździe z zatoki pierwszeństwa jako takiego nie ma, ale kierowca ma obowiązek umożliwić mu wyjazd. Więc tak naprawdę pierwszeństwo ma... tylko nie wyartykułowane wprost w kodeksie.
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu: Stary, to jest nic… pa na to: motocyklem możesz wozić dziecko jeśli dosięga do podnóżków. Z takim dzieckiem możesz jechac max 40 km/h. Motocyklem możesz legalnie wjechać na autostradę. Tam z kolei minimalna to 80 km/h. Co poradzisz, nic nie poradzisz… w przypadku tego autobusu to on się nie włącza do ruchu, tylko zmienia pas. Pierwszeństwo ma samochód osobowy.
  • Odpowiedz
kierowca ma obowiązek umożliwić mu wyjazd


@pietryna123: Ale nie ma obowiązku ustąpić mu pierwszeństwa. Czasami dla dobra płynności ruchu lepiej przyspieszyć, żeby autobus wjechał w większą lukę za twoim samochodem.
  • Odpowiedz
Przy wyjeździe z zatoki pierwszeństwa jako takiego nie ma, ale kierowca ma obowiązek umożliwić mu wyjazd. Więc tak naprawdę pierwszeństwo ma... tylko nie wyartykułowane wprost w kodeksie.


@pietryna123: to ostatnie zdanie, to nie do końca. Owszem kierowca ma obowiązek umożliwić mu wjazd i może dostać mandat jak tego nie zrobi. Tylko w razie kolizji ważne jest, że kierowca autobusu jednak tego pierwszeństwa nie ma, bo on również dostanie mandat oraz w
  • Odpowiedz
Wydaje mi się, że wpuszczanie autobusu ma znaczenie tylko w przypadku włączania się do ruchu z zatoki.


@pietryna123: źle ci się wydaje.

Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
  • Odpowiedz