Wpis z mikrobloga

W Maranello od dwóch lat "pracują" nad projektem 674.

Samochody z 2022 roku będą miały skrajnie odmienną koncepcję aerodynamiczną w porównaniu do obecnych. Będą to samochody które są raczej niezrównoważone z tyłu, a przez to bardziej ograniczone przez przód bolidu. Krótko mówiąc, w nowej koncepcji samochodów występuje "nieodłączna" podsterowność która będzie wymagała od kierowców modyfikacji stylu jazdy.

"Nie wszyscy przystosują się w ten sam sposób: trzeba będzie się wiele nauczyć" - powiedział Mattina Binotto po wyścigu w Abu Zabi.

"Samochody będą bardziej przypominać Formułę 2, więc ci, którzy byli mocni w tamtych mistrzostwach świata, prawdopodobnie będą szybcy także w nowych samochodach" - skomentował szef włoskiego zespołu.

Nawet jeśli chodzi o ustawienia bolidu będzie to coś innego niż w ostatnich latach, z bardziej neutralnymi ustawieniami w porównaniu do modeli 2021 i z mniejszą "troską" o ochronę tylnych opon.


Aerodynamika: główny nacisk na tył
Ferrari 2022 narodziło się pod sztandarem ostrożnego, ale zdecydowanego optymizmu.

Głównie z powodu dwóch czynników. Po świadomym poświęceniu 2 lat, aby skupić się na nowych samochodach, które powinny były początkowo zadebiutować w 2021 roku (potem Covid przesunął debiut na 2022), oraz na SF21. Jak również rozwiązanie długotrwałego problemu korelacji danych, który był fundamentalną kwestią, aby mieć narzędzia do przekształcenia pomysłów działu technicznego w coś naprawdę owocnego. Problem, nad którym wykonano wiele pracy w ciągu ostatnich 18 miesięcy.

Dobitnym przykładem tego, co nie może się powtórzyć, są problemy generowane przez SF1000, SF90 i (częściowo) SF71H. Wszystkie makroskładniki zrodziły się z pewnego rodzaju technicznego nieporozumienia.

Chcąc optymalnie zarządzać przepływami, musieliśmy się pogodzić z przegrzewaniem tylnych opon a przez to zmuszeni byliśmy do stosowania skrzydła o większym oporze aerodynamicznym.

Po homologacji podwozia, prace koncentrują się właśnie z tyłu bolidu. Wiemy, że przy ograniczonym budżecie nie ma możliwości nieskończonego rozwoju w kilku obszarach, trzeba zdecydować się na obszar o największych możliwościach.

Podłoga bolidu będzie miała większy przepływ powietrza na wejściu niż obecne samochody, przepływ ten musi być odpowiednio spowolniony, ale przede wszystkim musi być usuwany przez dyfuzor, unikając wygaszenia dyfozora gdy prędkość i obciążenie są różnorodne.

W tym sensie słyszeliśmy, że przepisy pozostawiają pewne możliwości w tym makroobszarze nowego samochodu do tego stopnia, że w Maranello wypróbowują "innowacyjny dyfuzor" w tunelu, rozwiązanie raczej odmienne od tego które widziano na atrapie FIA na Silverstone.

W Maranello są przekonani, że bardzo ważna będzie maksymalna stabilność i trakcja tyłu, aby zwiększyć obciążenie przodu bez konieczności stosowania dużego tylnego skrzydła, które generuje przesadny opór powietrza, aby zrównoważyć go na powolnym odcinku.


Jednostka napędowa: Ferrari nie może już sobie pozwolić na deficyt mocy

W Rosji w modelu SF21 wprowadzono nowy system ERS, który okazał się sukcesem pod względem niezawodności i osiągów. Dzięki analizie danych GPS można było sprawdzić, jak znaczący był to krok, wystarczający, by zniwelować dystans do superwydajnego McLarena.

Po aktualizacji hybrydy wszystkie wysiłki są skierowane do silnika cieplnego (ICE). Źródło powiedziało nam, że jednostka napędowa na 2022 wykazała "poziomy mocy, które są odpowiednie do tego, czego oczekujemy od konkurencji. Teraz trwają prace nad niezawodnością. Gdy będziemy zadowoleni, wrócimy do wdrażania części hybrydowej w dalszej części sezonu."

Dla przypomnienia, jeśli chodzi o homologację, endotermia, turbosprężarka, MGU-H, układ wydechowy, benzyna i olej będą musiały być ważne do 1 marca 2022 roku. Natomiast bateria, ECU i silnik-generator MGU-K do 1 września 2022 roku.


https://www.formu1a.uno/ferrari-2022-ci-saranno-delle-soluzioni-innovative-al-posteriore/
#f1
P.....z - W Maranello od dwóch lat "pracują" nad projektem 674.

 Samochody z 2022 r...

źródło: comment_1640106435wjVIYZWkywAVKKtXO7YnrU.jpg

Pobierz
  • 11