Wpis z mikrobloga

Mirki z #mechanikasamochodowa #elektronika #elektronikasamochodowa. Zamontowałem światła DRL, liczyłem że układ będzie działał w automacie mierząc napięcie ładowania które wcześniej wynosiło zawsze ponad 14V lecz kiedy zacząłem jeździć bez włączonych świateł mijania okazało się że ładowanie akumulatora wyłącza się co jakiś czas ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Potrzebuję teraz dostarczyć do światełek DRL napięcia sterującego które pojawia się po przekręceniu kluczyka. Gdzie najbezpieczniej wyciągnąć je spod maski czy nie obędzie się bez prowadzenia przewodu z kabiny.
Pobierz Turkotka - Mirki z #mechanikasamochodowa #elektronika #elektronikasamochodowa. Zamont...
źródło: comment_1639830940jS4rJHbod6dQXPumWJ5jRw.jpg
  • 4
kiedy zacząłem jeździć bez włączonych świateł mijania okazało się że ładowanie akumulatora wyłącza się co jakiś czas ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Turkotka: tak, to normalne w współczesnych samochodach. Gdy wie, że akumulator nie jest pusty - to ładuje go (ile sił) np tylko wtedy, gdy hamujesz silnikiem, czyli gdy jest nadmiar mocy. Albo tylko wtedy gdy jest wyższy pobór prądu (czyli np włączone światła normalne albo ogrzewanie
@Turkotka: wez najzwyklejszy przekaźnik 12v i podłącz do niego stały plus, a jako wzbudzenie podkradnij od czegokolwiek co ma + na zapłonie - czyli możesz zajrzeć do skrzynki przekaźnikow, tam napewno znajdziesz. Ale żeby do ich przewodów się dostać to pewnie ciężko. Z kabiny możesz plus od zapalniczki wziąć (jako wzbudzenie przekaźnika). Jak nie wiesz któredy przeciąnac przewód to szukaj w googlu pod hasłami: "model samochodu któredy kabel do wzmacniacza"
Nie
@trzaichlac69: Jednak zdecydowałem się skorzystać z pomocy elektryka samochodowego, elegancko otworzył w programie na komputerze całą instalacje mojej Hondy i fajnie się wpiął w kabel od przepływki nawet go nie przecinając. 100 zeta nie moje ale jak ja bym na własną rękę robił to koszty mogłyby być większe ( ͡° ͜ʖ ͡°) @Spofity: Nie potrzeba przekaźnika bo tym przewodem układ sobie tylko mierzy napięcie. W wersji