Aktywne Wpisy
skrajnie-umiarkowany +1473
Zmarł polski żołnierz raniony na granicy.
W tym wątku wrzucamy mordy tych którzy szczuli przeciwko Polsce, przeciwko polskim żołnierzom i SĄ ZA TO WSPÓŁODPOWIEDZIALNI
#bekazlewactwa #wojna #ukraina #polska #rosja
W tym wątku wrzucamy mordy tych którzy szczuli przeciwko Polsce, przeciwko polskim żołnierzom i SĄ ZA TO WSPÓŁODPOWIEDZIALNI
#bekazlewactwa #wojna #ukraina #polska #rosja
![skrajnie-umiarkowany - Zmarł polski żołnierz raniony na granicy.
W tym wątku wrzucam...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/b79d8487ed3230abe77a152cbc4e25a38b56027964f211dde9adb1a1aea1a592,w150.jpg)
źródło: 68e9a8fb-2eb1-4878-96ac-642894445cb4
Pobierz![rosea_balteum](https://wykop.pl/cdn/c3397992/rosea_balteum_UswgOtX4Bw,q60.jpg)
rosea_balteum +115
Cześć! ʕ•ᴥ•ʔ Brakuje mi jeszcze kilku odpowiedzi do ankiety do pracy dyplomowej.
Jeśli chociaż raz korzystaliście z Paczkomatów InPost (a pewnie tak jest), ankietka jest dla was. Nie powinna zająć więcej niż 5 minut.
W ramach małej motywacji dorzucam skromne #rozdajo 30zł na wybrany bon podarunkowy lub bliczkiem na telefon. ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
Link do ankiety:
Jeśli chociaż raz korzystaliście z Paczkomatów InPost (a pewnie tak jest), ankietka jest dla was. Nie powinna zająć więcej niż 5 minut.
W ramach małej motywacji dorzucam skromne #rozdajo 30zł na wybrany bon podarunkowy lub bliczkiem na telefon. ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
Link do ankiety:
Około godziny 14:40 pociąg towarowy nr 698 "kamyki" z lokomotywą parową Ty2-877, 11 wagonami towarowymi i brankardem wyjeżdża ze stacji Szklarska Poręba Górna w kierunku Jeleniej Góry.
Kilka minut później, dyżurny ruchu ze stacji Szklarska Poręba Górna odbiera telefon alarmowy informujący o pociągu towarowym z niesprawnymi hamulcami jadącym od strony oddalonej o 2,5 km stacji Szklarska Poręba Huta
Rozjazdy zostają ustawione w sposób umożliwiający bezpieczny przejazd uciekającego pociągu.
Chwilę potem do dyżurnego ruchu zgłosił się konduktor. Poinformował on go że w składzie zamknięty jest główny przewód hamulcowy między parowozem a brankardem. Oznaczało to że sprawne hamulce posiadała tylko lokomotywa.
Było to za mało by wyhamować ważący 900 ton skład na wybitnie górskiej linii.
Postanowiono umożliwić składowi wolny przejazd, licząc na to, że jeśli nie wypadnie z torów po drodze, to że zatrzyma się na podjeździe do stacji Jelenia Góra Zachód.
Załoga parowozu do samego końca próbowała wyhamować skład, lecz masa parowozu była zbyt mała by wyhamować ciężkie wagony.
O godzinie 14:56 na przedostatnim łuku, około 2 km przed stacją Piechowice, ważący łącznie ponad 1000 ton skład spadł z nasypu kilka metrów w dół. Pomocnik maszynisty zginął na miejscu, przygnieciony parowozem. Ciężko ranni maszynista i kierownik pociągu zostają przetransportowani do szpitala, gdzie pierwszy z nich umiera.
Jednoznaczną przyczyną wypadku było niedopełnienie obowiązków przez rewidenta składu na stacji Szklarska Poręba Huta. Nie otwierając kranów przewodu głównego hamulca pomiędzy lokomotywą a resztą składu, w istotny sposób przyczynił się do tragedii.
http://enkol.pl/Katastrofa_kolejowa_w_Piechowicach
Zdjęcie zrobione przez Wernera Brutzera
https://www.bahnbilder.de/?name=galerie&fotograf=5555&kategorie=3341&kategorieebene=1&digitalfotografie=456
#kolej #pociagiboners #historia #historiajednejfotografi #gruparatowaniapoziomu
źródło: comment_16378772252vm0QNT6zRUrqlsRNTiUOt.jpg
Pobierz@Polankowicz: