Wpis z mikrobloga

Odnośnie znaleziska https://www.wykop.pl/link/6367221/spierdzielone-rondo-w-tarnowie/ i tego, że Dworak nie wiedział kto ma tam pierwszeństwo. Oczywiście pełna zgoda, rondo było spierdzielone przez bardzo problematyczny długi odcinek między trójkątami na jezdni a faktycznym przecięciem kierunków ruchu, gdzie może dojść do kolizji. Ten długi odcinek powodował problem przez to, że wjeżdżając tam tak jak niebieski przy dużym ruchu, ciężko się połapać czy czerwony jedzie "drogą poprzeczną" czy może wjechał obok nas i jedzie prosto równolegle z nami.

A jak tam jest wg mnie? (nie każę nikomu się z tym zgadzać)
1. Zarówno czerwony jak i niebieski poniżej, zarówno na jednym jak i drugim rondzie, jadą bez zmiany pasa ruchu i bez zmiany kierunku jazdy czyli bez żadnego kierunkowskazu (wbrew praktyce WORD i praktyce wielu kierujących), cały czas swoim pasem prosto od wlotu do wylotu zgodnie ze strzałką kierunkową na wprost.
2. Pierwszeństwo. Oczywiście czerwony ustępuje tu i tu, jakie znaczenie ma odległość od trójkątów do punktu kolizyjnego która raz jest mniejsza a raz większa?

Zatem nie mówcie mi, że ten długi odcinek (zaznaczony na obydwu rondach czarną linią) was i Dworaka myli aż tak, że nie wiecie kto tu ma pierwszeństwo? No bo czy po prawej stronie grafiki, jak jest ten odcinek krótszy, to jak na niego wjadę to nagle nie wiadomo kto ma pierwszeństwo? Oczywiście można się ze mną nie zgadzać, nikomu nie każę się zgadzać i jeszcze raz podkreślam, ten długi odcinek od trójkątów do "punktu kolizyjnego" był rzeczywiście spierdzielony, tak nie powinno być, no ale chyba nie powiecie mi że od jakiejś jego długości zmienia się pierwszeństwo? Jeżeli tak to od jakiej długości konkretnie?
DW @Krupier @janekplaskacz @reksiuzgdyni
#prawojazdy #ruchdrogowy #polskiedrogi
vertical - Odnośnie znaleziska https://www.wykop.pl/link/6367221/spierdzielone-rondo-...

źródło: comment_1637224423ernggt4qNutqakgkHrZXAq.jpg

Pobierz
  • 75
  • Odpowiedz
@push3k-pro:

Nie, nie musi,


Znak ustąp pierwszeństwa przed wjazdem na rondo tam jest, był i będzie. Słyszałem tylko o dwóch rondach bez tego znaku. Pytanie jest o zakres obowiązywania tego znaku i powód, dla którego należy ustąpić pierwszeństwa:
- znak A-7
- linia przerywana
???

przecież z nikim jego pas się nie krzyżuje.


Krzyżuje się pas obok. Ale nawet na autostradach, gdzie ruch jest całkowicie bezkolizyjny stosuje się znak A-7 co
  • Odpowiedz
Właśnie wjechał, tylko, że nadal go obowiązuje wcześniejszy znak ustąpienia pierwszeństwa.


@push3k-pro: Nie no. Jeśli wjechał, to A-7 go nie obowiązuje. Bo A-7 obowiązuje "wjeżdżającego na skrzyżowanie" względem "znajdującego się na skrzyżowaniu". Jeśli uznajemy, że wjechał, to nie jest już "wjeżdżającym"
  • Odpowiedz
@push3k-pro: @reksiuzgdyni: Ja nadal uważam że to po lewej i to po prawej to to samo pod względem ustąpienia pierwszeństwa. Odgięcie nic nie zmienia. Jedyne co zmienia odgięcie to dłuższy dojazd od znaku A-7 do miejsca przecięcia. Na lewym pasie też jest przecież jakaś odległość tylko jest o wiele krótsza. To że na prawym ma 30m nic nie zmienia, a jakby miała 5m?
vertical - @push3k-pro: @reksiuzgdyni: Ja nadal uważam że to po lewej i to po prawej ...

źródło: comment_1637235167M8jGafpLCF5Kx9ycCuHmIh.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Sorry, ale ja ciągle nie rozumiem, co sprawia, że ignorujecie to, że auta jadą tą samą drogą pomiędzy wlotami/wylotami. Fioletowy fragment.


@janekplaskacz: A ja ciągle nie rozumiem (co już pisałem) co sprawia, że mylisz rondo "klasyczne" (czyli takie na którym jezdnia biegnie dookoła wyspy i jazda tą jezdnią to jazda bez zmiany kierunku jazdy a każdy zjazd z tej jezdni to zmiana kierunku jazdy w prawo) z rondem "kierunkowym", które ma
vertical - > Sorry, ale ja ciągle nie rozumiem, co sprawia, że ignorujecie to, że aut...

źródło: comment_1637239131dzdi1SWAx4tPjcCD1CL0z2.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@vertical:
Są trzy rodzaje skrzyżowań z wyspą.
- Klasyczne
- Turbinowe
- Skrzyżowania z wyspą

Przecież to nie jest rondo turbinowe tylko skrzyżowanie z wyspą, które u nas oznacza się tym samym znakiem.

Przykłady, które podajecie mylą skrzyżowanie z wyspą z rondem turbinowym. Na rondzie turbinowym też masz fragmenty gdy wjazd z dwóch kierunków jedzie razem i między innym malowanie pasów mówi jak masz jechać, czy możesz przekroczyć linię itd. I
  • Odpowiedz
Są trzy rodzaje skrzyżowań z wyspą.

- Klasyczne

- Turbinowe

- Skrzyżowania z wyspą


@janekplaskacz: O, to ciekawe, skoro są trzy rodzaje to dlaczego jako przykład jak przebiegają kierunki jazdy na rondzie turbinowym podajesz rondo klasyczne?

Na rondzie turbinowym też masz fragmenty gdy wjazd z dwóch kierunków jedzie razem i między innym malowanie pasów mówi jak masz jechać, czy możesz przekroczyć linię itd. I tak samo stoją tam znaki A-7 przed
vertical - > Są trzy rodzaje skrzyżowań z wyspą.
- Klasyczne
- Turbinowe
- Skrzyżowan...

źródło: comment_1637240422MDGTp8nE4MWO8hkZaMoujp.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@vertical:

O, to ciekawe, skoro są trzy rodzaje to dlaczego jako przykład jak przebiegają kierunki jazdy na rondzie turbinowym podajesz rondo klasyczne?


Bo jest w tym miejscu analogiczny. Natomiast przykład przecinania się kierunków na zwykłym skrzyżowaniu czy skrzyżowaniu z wyspą nie jest analogiczny. Nie ma niczego wspólnego, tam auta z dwóch kierunków nawet przez chwilę nie jadą wspólną drogą.

To jest punkt wyjścia całej interpretacji. To, że auta jadą tą
  • Odpowiedz
tam auta z dwóch kierunków nawet przez chwilę nie jadą wspólną drogą.


@janekplaskacz: OK, nie mam już absolutnie nic do dodania bo już wszystko zostało napisane i to nawet po kilka razy. Uważam, że nie jadą przez "chwilę" wspólną drogą (wtedy na tym rondzie kierunkowym w Lublinie można by przybijać winę niebieskiemu bo też czerwony jedzie chwilę wspólną drogą tylko krócej a gwarantuję że wina nie jest przybijana) że myli Cię
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vertical: "Jeżeli jest OK to ponawiam pytanie z pierwszego posta - od jakiej długości czarnej linii czerwony nabywa pierwszeństwo i można uznać że już go A-7 nie obowiązuje?"

Tutaj nie tyle długość ma znaczenie, ale fakt wymuszenia pierwszeństwa. A wymuszenie następuje wówczas gdy pojazd na drodze z pierwszeństwem jest zmuszony do zmniejszenia prędkości spowodowany wjeżdżaniem na skrzyżowanie pojazdu z drogi podporządkowanej. Może się zmieścić i w 5 m, i w 10,
  • Odpowiedz