Wpis z mikrobloga

Powraca zima, powracają problemy z autem. Na postoju przy temperaturze silnika 90stopni z nawiewów leci zimne/letnie powietrze, dopiero w trakcie jazdy zaczyna dmuchać ciepłym, co przekłada się na olbrzymi problem z odparowaniem szyb. Dodatkowo dolny przewód od chłodnicy jest letni, a góry ciepły - termostat jest cały czas otwarty? Zastanawiam się nad przepłukaniem układu chłodzenia odkamieniacz/ocet, oraz wymianą termostatu. Warto? O wymianie nagrzewnicy wolę nie słyszeć :)

#mechanikasamochodowa
  • 7
@adrneu: Nie masz LPG? Czasem jak reduktor dziwnie wpięty to za dużo płynu idzie przez niego.
Pewnie jakbyś na postoju podniósł obroty to by zaczęło lecieć ciepłe powietrze.

@Stealth: raczej by miał odwrotnie podczas jazdy by spadała a na postoju, gdy pęd powietrza nie przelatuje przez chłodnice płyn w układzie miałby czas się nagrzać.
@biskup2k: To zależy. Mi się termostat zatrzymał na otwartym dużym obiegu. Podczas jazdy silnik generował wystarczająco ciepła żeby się zagrzać, a na luzie zbyt go chłodziło. No i miałem tą awarię w środku zimy ;-)
@Tonari_Totoro: i tu mamy chyba częściowe rozwiązanie problemu. Dzisiaj odpowietrzyłem układ chłodzenia (sporo uleciało), zwolniło się miejsce i dolałem 500+ płynu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Przed chwilą odpaliłem na zimnym silniku i zaskoczenie - z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze, ale nie chce zapeszać, sprawdzę jak dłużej odstoi :)

@Stealth: wg wskazówki to stabilnie trzyma temp., zawsze ta sama pozycja ok.90stopni, aczkolwiek w betonowej dżungli przy