Wpis z mikrobloga

W najbliższych miesiącach chciałbym kupić nowy rower w budżecie +- 4k
Będzie to mój drugi jednoślad obok starej szosy, którą czeka serwis ale i tak jestem z niej zadowolony.

Od szybszej jazdy po ścieżkach i ulicy mam szosę przez co na wstępie skreśliłem gravela bo wydaje mi się, że taki zakup miałby dla mnie niewiele korzyści.

Patrzę w stronę XC jako idealny kompromis pomiędzy możliwościami jazdy po asfalcie a ubitych leśnych ścieżkach czy trudniejszym terenie.

Czy ten kierunek jest słuszny? Spotkałem się z opiniami, że dłuższe wycieczki na XC potrafią wymęczyć przez niewygodną pozycje. Jakie modele warte są uwagi w założonej kwocie, na co warto zwracać uwagę i faktycznie ma wpływ na radość z użytkowania ?

Ogólnie zauważyłem, że its over dla chlopa, rowery poszły do góry.

#rower #mtb
  • 10
Patrzę w stronę XC jako idealny kompromis pomiędzy możliwościami jazdy po asfalcie a ubitych leśnych ścieżkach czy trudniejszym terenie.


@znkk: XC jest tylko w teren. na asfalcie będziesz się męczył, bo będziesz po prostu wolny
@znkk: nie ma takiego.

rower z amortyzacją i grubymi oponami będzie spoko do lasu, ale nędzny na asflacie. gravela nie chcesz, zresztą gravel czy tam nawet CX nie będzie dobry w terenie jak XC albo MTB, ale będzie lepszy na asflacie.
@4x80
@Im_from_alaska

Zdaje sobie sprawę, że mtb/xc nie będzie swiecic na trasie ale jako, że nie mieszkam w lesie to jakoś muszę się tam dostać i tutaj chciałbym dokonać właściwego wyboru.

Która geometria najlepiej sobie poradzi na asfalcie i potem w lesie.

Wątpię żebym tym rowerem robił więcej niż 100km dziennie (ale kto wie), za to na pewno chciałbym się spróbować w amatorskich zawodach.
Która geometria najlepiej sobie poradzi na asfalcie i potem w lesie.


Szosa to przecinak by szybko latać w geometrii garbatego kota i idzie pod wiatr.
Gravel to udomowiony rower mtb praktycznie jego życie to chwyt marketingowy rower do lasu do dupy i na ulicę do dupy a kosztuje mnóstwo. Od tego jest mtb.
Przełaj to bardzo mocna wersja szosy co zasadniczo wszędzie pojedzie. Na zawodach chyba normy to opona 32mm ale tam
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@znkk: jeśli jazda polegałaby na dojeździe i powrocie asfaltem z/do lasu, to imho XC jest najbardziej uniwersalne, ale nie budżetowe modele. W tym budżecie rowery XC są średnie, na drutowych oponach, klockowatym amorze i waga około 13.5kg. Za fajne odmulone XC trzeba dać 6-7k minimum, takie czasy.