Wpis z mikrobloga

tl;dr #afera z Glovo

- Kilka minut po północy na pepper.pl pojawiło się info o kodzie rabatowym 125zł na #glovo. Teorie spiskowe mówią o błędnym przewalutowaniu, 125chrywien to ~20zł czyli standardowa wartość kuponów na takich appkach

- Informacja wirallowo przelała się po całym Internecie, od grup #streetwear na facebooku po sam wykop

- Ludzie zaczęli zamawiać z dostawą zaplanowaną. Najwcześniej dało się na 8:30 z supermatketów po 9:30 z McDonalda.

- Wiele osób zaczęło się prześcigać w zamówieniach buraków, maczóg, sosów czostkowych a ci bardziej uprzejmi dawali 2zł napiwku dla kuriera za dostawę 90l wody polaris

- Glovo miało spanko i nie reagowało

- Przez kolejne 7 godzin cały Internet strzelał darmowymi zamówieniami na 125zł

- 8:30 Pojawiają się pierwsze zamówienia, najwięksi szczęściarze którzy byli wysoko w kolejce, lub blisko miejsca docelowego otrzymali swoje zamówienia

- 9:30 pierwsze zamówienia z McDonald, tutaj glovo otworzyło oczy - Zaczęli zmieniać opłacone już zamówienia kartą/blikiem na płatność GOTÓWKĄ

- Skonfundowani kurierzy nie wiedzieli jak działać, jedni dawali zamówienie bez pobierania opłaty, inni żądali kasy w gotówce

- Glovo zaczęło pobierać różnice z karty, NAWET JEŻELI KARTA BYŁA USUNIĘTA, czyli trzymali wszystko w bazie danych i nielegalnie nakładali obciążenie

- Glovo cichaczem zmieniało kurierowi informacje o stanie rachunku. Kurier w Apce miał napisane że zamówienie zostało już opłacone. A po dostarczeniu towaru rachunek zamieniał informacje że miała być płatność 125zł przy odbiorze gotówką. W TEN SPOSÓB POBIERAJĄC TĄ RÓŻNICE Z SALDA KURIERA

- Glovo usunęło wszystko z swojego facebooka

- Glovo zostało zalane negatywnymi opiniami na googleplay

- Glovo nie odpowiada na support
trejn - tl;dr #afera z Glovo

- Kilka minut po północy na pepper.pl pojawiło się in...

źródło: comment_1636031276gIOaI5gjaw64kIfL9E7QeL.jpg

Pobierz
  • 104
  • Odpowiedz
@Rabusek: obstawiam że tak jak większość serwisów korzystają z jakiegoś zewnętrznego dostawcy płatności - usunęli u siebie kartę, ale u dostawcy płatności z którego korzystają i u którego jest zapisana karta jak zautoryzowana - nie, także to że user usunie sobie z appki nie oznacza że nie mogą skorzystać z jego karty ;) pewnie dopiero przy zamknięciu konta usuwają zautoryzowaną kartę ale i w to wątpię
  • Odpowiedz
- Glovo zaczęło pobierać różnice z karty, NAWET JEŻELI KARTA BYŁA USUNIĘTA, czyli trzymali wszystko w bazie danych i nielegalnie nakładali obciążenie


@trejn: Na pewnie nie trzymali takich danych w bazie. Jak już to nie usuwali karty w bramce płatności gdy user usunął ją w serwisie.
  • Odpowiedz
Glovo zaczęło pobierać różnice z karty, NAWET JEŻELI KARTA BYŁA USUNIĘTA, czyli trzymali wszystko w bazie danych i nielegalnie nakładali obciążenie


@trejn: Prawo o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy wymaga od nich trzymania takich danych bóg wie ile, to, że ty myślisz, że coś usunąłeś to beka z ciebie
  • Odpowiedz
@trejn: Czyli nie dość że zrobili w #!$%@?:
- restauracje (no bo te jednak zaczęły realizować zamówienia, które system nagle odrzucił)
- kurierów, ponieważ w ten prosty sposób chcieli zrzucić odpowiedzialność na kogoś innego

To jeszcze zaczęli OKRADAĆ klientów pobierając nielegalnie opłaty z ich kart kredytowych? Bo de facto, żaden z klientów nie ma obowiązku wiedzieć że dany kupon rabatowy jest błędem w ICH systemie i zgodnie z prawem wina leży
  • Odpowiedz