Wpis z mikrobloga

Mirki, jako że myślę o przejściu na ryczałt odchodzę od pomysłu najmu długoterminowego.
W związku z tym rozglądam się za autem do ~30k spełniającym poniższe kryteria:

1. Kombi, większy Hatchback lub Crossover/SUV
2. Dobra jednostka pod LPG lub niezawodny diesel
3. Względna dynamika, max takie 9.5 sec przy 0-100
+ Fajnie jakby przy tym znalazło się coś z dobrym, bezawaryjnym automatem. Może być ciężko, więc dodaję jako opcje.

Na ten moment wytypowałem orientacyjnie takie pozycje

1. Audi A4 B7 1.8T (+LPG) - nie wiem jednak czy jednostka nie jest osławiona nad wyraz. Wysokie zużycie paliwa, pobór oleju to jednak jego synonimy :( Do tego ceny 1.8 które szaleją jakby były tam w środku jakieś pozłacane tłoki.
2. Opel Insignia 1.4T (+LPG) - chyba jedyny silnik nadający się względnie pod LPG, niestety chyba za słaby
3. Mercedes W204 C220 CDI - ponoć udany diesel, ale jednak mam obawy przed kosztami takiej wiekowej klasy premium.


Z góry dzięki za pomoc! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #samochody #pytaniedoeksperta #kiciochpyta #cokupic #pomocy #audi #mercedes #opel #lpg
cebula12klocuch13 - Mirki, jako że myślę o przejściu na ryczałt odchodzę od pomysłu n...

źródło: comment_1635669495BjncD56RFZb7E7tH6CBN1h.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • 2
@cebula12klocuch13 też szukam do 30k, ale sedan. Pierwsze co widzę: ceny aut #!$%@?ło w kosmos i waham się czy jesscze trochę nie pojeździć gruzem, bo może w przyszłym roku potanieją. Ja w sumie jestem zdecydowany na mondeo 2.0 145km w benzynie.
  • Odpowiedz
@piwakk mam w tym momencie Megane i o ile silnik (2.0 F4R) to złoto tak wkurzają mnie drobne awarie.. Podnośniki szyb wymieniam jak olej - co sezon. Zawieszenie też pływa mimo że dorzuciłem rozporkę, nowe amortyzatory KYB o utwardzanej charakterystyce i usztywnione springi. Poza tym jednak materiały troche leciwe, mimo że dbam to w środku trochę odrapaniec, ślad czasu po 250k gdzie takie Audi byłoby niewzruszone. Aha i ostatnia kwestia - raczej
  • Odpowiedz
@Golfinho też myślałem o kompresorze, ale ciężko go trochę dorwac. Poza tym często te silniki wymagają remontu, boję się trafić na minę.

A prócz podanych opcji, ze swojej strony przychodzi Ci do głowy coś godnego uwagi?
  • Odpowiedz
@cebula12klocuch13: Też mam megane w 2.0 tce i nie mam żadnych drobnych awarii.

A utrata wartości nie dotyczy tego modelu w tej wersji silnikowej :) Laguna 3 w 2.0t w automacie jest mega poszukiwana i trzyba cene niesamowicie.
  • Odpowiedz
@cebula12klocuch13 V70 to praktycznie to samo co V60. Tylko trochę większe.

Merca mam w uboższej wersji niż Volvo więc ciężko porównywać. Merc jest benzyną więc spoko do miasta. Jest wielkości obecnych kompaktów. Jego największą zaletą jest niesamowita zwrotność. Przy 140 też jest spoko wyciszony

V70 jest krążownikiem w dieslu. Idealny na długie trasy. Przejedziesz do Chorwacji na raz i nadal masz siłę żyć. Jego najwieksza zaleta to mega ładowność. Tylna kanapa jest
  • Odpowiedz
@cebula12klocuch13: Ceny 1,8T szaleją bo to bardzo udana konstrukcja którą Ci naprawi każdy kowal za przeproszeniem ;) Z tych trzech aut bym polecał ;) C220 CDI również udany motor, aczkolwiek jak wiadomo diesel w tym wieku może wymagać kosztownych napraw. Insignii nie bierz , szybko Cię zrujnuje.
  • Odpowiedz