Wpis z mikrobloga

Czy w takiej sytuacji przysługuje mi rękojmia czy muszę wysyłać na gwarancję?


@Noiser13: rękojmia jest zawsze, a gwarancja jest opcjonalna, wiec pytanie powinno byc odwrotnie zadane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
niemniej w relacji b2b mozna ja wyłączyć, w innych wypadkach np. ograniczyć.


@Karoleer: nie mozna jej wylaczyc w b2b jesli chodzi o jdg bo one traktowane sa juz jak konsument. Ograniczyc konsumentowi nie mozna.
@Noiser13 przykro nam, że zakupiony produkt tak szybko się popsuł! Jeżeli był to zakup konsumencki (od przedsiębiorcy) to skorzystaj z reklamacji w ramach rękojmi. Masz prawo żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy – chyba, że sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni wadliwy przedmiot na wolny od wad lub tę wadę usunie (ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli towar był już wcześniej wymieniany lub naprawiany). W ciągu 12 miesięcy od dostarczenia
@Wychwalany: xD.

1. jdg nie są traktowane jako konsument w sposób zerojedynkowy - ustawa o prawach konsumenta, bodajze 38a.

2. mozna ograniczyc rekojmie również konsumentowi - jest o tym wprost mowa w kc, okolice 558~