Wpis z mikrobloga

Moto-mirki, przymierzam się do (pierwszej w motocyklu) samodzielnej wymiany oleju. Pacjent to Honda Revere 650 '93
Filtr, już mam ogarnięty, planuje dać HifloFiltro
Olej myślałem motula 10W40 5100
Zastanawiam się,nad dwoma rzeczami
1) czy należy przy każdej wymianie oleju wymieniać korek+ podkładkę miedzianą od korka spustowego?
2) W całym sezonie zrobiłem około 400km i z tyłu głowy chodzi mi czy aby ma to sens ta wymiana skoro tyle tylko przejechałem... (Olej był wymieniany tuż przed startem sezonu) Czy olej nawet niewiele pracując zestarzeje się? Niby zawsze woda się dostaje...
wołam @Ketonowy bo wiem że masz to moto( ͡° ͜ʖ ͡°)
#motocykle #motoryzacja #mechanikamotocyklowa #mechanika #majsterkowanie (ciekawe że wszystkie tagi na M...( ͡º ͜ʖ͡º))
  • 19
@RudaBrona
@Bulbulator9009
Chce wymienić teraz, to że stała ostatnio przez całą zimę ze starym olejem to tak jakoś wyszło( ͡º ͜ʖ͡º)

Przy kupnie podkładki miedzianej muszę na coś uważać?
Oczywiście, wiem otwór wewnętrzny musi pasować( ͡º ͜ʖ͡º)
Ale czy coś jeszcze? Bo niestety w sklepie motocyklowym co mam "niedaleko" jest tylko zestaw - korek + podkładka więc muszę chyba ściągnąć z internetu
@Bulbulator9009 Cale 5 Euro( ͡º ͜ʖ͡º)
Nie chodzi nawet o kasę, bo to nie problem.
Przeczytałem wiele opinii że gwinty tych korków( to są jakieś uniwersalne) są trochę krótsze i nie pasują/nie łapią/ludzie obrywali gwinty w motocyklach, no i nie chciałbym coś takiego u siebie odstawić( ͡º ͜ʖ͡º)
ja bym odkrecilkorek o gory i zobaczyl jak wyglada olej. Jesli wyglada jak nowy to jezdzilbym nastepny sezon bez wymiany.
400 km to rzaden przebieg. A znam takich co 30k kreca.
@19ludwik91: zaden - #grammarnazi( ͡ ͜ʖ ͡)
Osobiscie wytpie by cokolwiek stalo sie z olejem po 400 km - dla swietego spokoju mozesz wymienic.
Ja w ciagu 2 sezonow zrobilem kiedys 200 km bez wymiany. Po 3 sezonie wymienialem juz dla spokoju a mimo wszystko wygladal jak nowy.
Nastepnie moto dostala zona i nakrecila 20k w ciagu 2 lat bez problemow - teza nowy wlasciciel
@19ludwik91: podkładka miedziana
Są takie pudełeczka z róznymi rozmiarami podkładek miedzianych. Mogą się przydać np do korków spustowych w lagach. do końca życia takiej walizeczki podkładek nie zużyjesz

starą możesz wyglejować, tzn rozgrzać np nad kuchenką gazową i zanurzyć w zimnej wodzie.
zakłądanie starej podkładki bez "preprocessingu" to zły pomysł, nie ułoży się, będzie kapało
@19ludwik91: co do wymiany... jeden rabin powie tak, inny rabin powie nie. Ja bym nie wymieniał. Ale za rok, nawet jak zrobisz równie mało kilometrów to już tak. Nie znam się, wiec sie wypowiem, że zmienia się odczyn i stary olej jest abrdziej kwasny, gorzej chroni przed korozją elementów silnika.

Jeżeli chcesz więcej gównobórzy to możesz pytać trampkarzy, afrykarzy i tych od magny, to bliźniaczy silnik. ( ͡° ͜ʖ
@19ludwik91: Wymiana oleju w tym przypadku nie ma sensu, chyba że mieszkasz Syberia lub Sahara, wtedy może mieć.
Podkładkę miedzianą wymień na nową, można zmiękczać ale jak jest mocno zdeformowana to kształtu nie przywróci, choć ja bym w ogóle wymienił na aluminiową.
Te komplety podkładek co są w różnych rozmiarach to sobie raczej odpuść niby duży wybór ale potem się okazuje że w moto czy aucie są nieco inne rozmiary.

Gx
@19ludwik91: jezeli chodzi o podejscie praktyczne - w aucie jak wymieniam olej dwa razy w roku, od kilku lat, to jeszcze ani razu nie wymieniałem podkladki. Po pierwsze, to nie dokrecaj jej z całej pety - to nie jest armata, dokrecasz z wyczuciem ręką i wystarczy.
Druga sprawa, to gdy podkladka jest juz zjechana (pojawią się rowki) to w pięć minut przywracasz ją do życia - najpierw polerujesz ją papierem sciernym
@19ludwik91: W przypadku gdy okolice korka zachlapie nie czysta woda tylko jakiś roztwór styk miedzi i alu ma cyt.
"Z tabeli wynika, że chociaż wszystkie połączenia spowodują korozję kontaktową, najbardziej niebezpieczne jest połączenie miedzi z aluminium"

Całość tu:

http://www.e-instalacje.pl/a/korozja-kontaktowa-3280.html

W minionych czasach taki roztwór mógł się brać z soli drogowej teraz chyba w większości miejsc nie sypią poza tym kto jeździ moto w zimę :-) Ale co do zasady alu jest
rozgrzewasz podkladkę do czerwoności i studzisz.


@Mowi: Nie studzisz tylko szybko studzisz, wtedy miedź się odpuszcza, odwrotnie niż żelazo.
Nowa kosztuje grosze :-)
Z drugiej strony skąd o pierwszej nocy znaleźć otwarty sklep z podkładkami i jak do niego dojechać jak obaj z kumplem jesteście już po 3 piwach :-) Ja kiedyś w środku nocy dorabiałem szprychę do WSK bo miałem drut, młot, kowadło, palnik i narzynkę, bardzo chciałem skończyć koło