Wpis z mikrobloga

@xavier002: Wspomnień czar z cyklu jak Ukraiński ZaZ wydym*ł Polaków z Fso, powojenna fabryka fso, którą w latach 90-siątych przejeli z niepowodzeniem koreańczycy, wróciła w ręce polskie następnie współpraca z GM (ta była stała nawet przy DAEWOO) następnie odstąpienie praw do marki oraz terenów Ukraińcą z Zaz 2005 rok za symboliczną cenę bodajże 100pln w celu współpracy i produkcji aut, następnie ubieganie się od Zaz odszkodowania (bezskuteczne) aż ukraińcy sprzedali tereny Cypryjskiemu deweloperowi za grube mln $$ #polska #motoryzacja #warszawa #historia #bekazpisu #ciekawostki #polityka
  • 10
@xavier002: Kto wybrał Daewoo i dlaczego? Związki bo jako jedyni zapewnili że nie będą redukować zatrudnienia xD

FSO miało oferty od sensowniejszych graczy no ale wygrały ''związki'' to mają co chcieli, wcale mi ich nie żal - montownia jak każda inna, tyle lat a ci nawet porządnego własnego auta nie umieli zaprojektować tylko lecieli z licencjami sprzed 30-40 lat xD To już Dacia czy Skoda miała więcej polotu.
@MarianoaItaliano: Ford to nie GM. A Daewoo duzo wspolnego miało z GM. Co nie zmienia faktu ze jak juz GM byl na Zeraniu to Chevrolet nie byl rewelacyjnym tworem i szybko znikl gdyz mimo dobrych wynikow sprzedazy konkurowal glownie z Oplem.
@xavier002: astry w latach 90-tych montowano w fso, jakoeś nieduze ilosci. Układy wtryskowe, czujniki, pompy paliwa w Polonezach były oplowe, aczkolwiek nie wiem czy to miało jakiś związek z oficjalną współpracą z gm.