Wpis z mikrobloga

Wrocław, Polska – 22 września 2021 r. – Grupa Kapitałowa TIM w I połowie 2021 r wygenerowała 602,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (+22% r/r). Skonsolidowany zysk netto osiągnął ponad 43 mln zł, co oznacza wzrost o 357% r/r. Przychody ze sprzedaży TIM SA wzrosły w stosunku do I półrocza 2020 r. aż o 32%, do 569,7 mln zł. Ich suma za ostatnie 12 miesięcy (III kw. 2020 – II kw. 2021 r.) przekroczyła 1,07 mld zł. Trwają prace nad wprowadzeniem 3LP SA na warszawską giełdę.

Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży jest jeszcze wyższy (+34% r/r) po doprowadzeniu danych do porównywalności tj. jeśli nie uwzględniać przychodów Rotopino.pl S.A. w I półroczu 2020 r. (spółka opuściła Grupę TIM z końcem 2020 r.).
Przychody Grupy ze sprzedaży usług (34,3 mln zł) za I półrocze 2020 r. zwiększyły się rok do roku aż o 78,7%. Widać tu przede wszystkim wzrost skali działalności w zakresie świadczenia przez 3LP SA zautomatyzowanych usług logistycznych dla klientów zewnętrznych.

– Wzrost przychodów wygenerowanych dla 3LP przez ten segment wyniósł aż 83% w stosunku do I półrocza 2020 roku. To efekt zarówno pozyskiwania przez 3LP nowych klientów, jak i wzrostu skali działalności dotychczasowych, a także potwierdzenie trafności obranej strategii o wyspecjalizowaniu się 3LP w zautomatyzowanych usługach logistycznych dla podmiotów z rynku e-commerce – zauważa Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Pracujemy nad prospektem emisyjnym spółki. Jesteśmy przekonani, że inwestorzy na warszawskiej giełdzie docenią atrakcyjność i perspektywy rozwoju modelu biznesowego 3LP – dodaje Krzysztof Folta.
Od marca 2021 r. każdy kolejny miesiąc przynosi w TIM SA miesięczne przychody ze sprzedaży na poziomie powyżej 100 mln zł. Wzrostom sprzedaży towarzyszą bardzo dobre statystyki dotyczące liczby klientów. Przybywa klientów nowych, ale rośnie także grono klientów lojalnych, a więc takich, którzy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy dokonali zakupów w co najmniej sześciu z nich. Tych drugich było w I półroczu 2021 r. 5826, tj. o 16% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Z kolei średnia liczba miesięcznych rejestracji nowych klientów biznesowych wyniosła 1153, co oznacza wzrost o niemal 25% w stosunku do I połowy 2020 r.

- Analizując dane dotyczące wizyt na platformie TIM.pl w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku, widzimy podobny, bo 27-procentowy, wzrost liczby użytkowników. Co ważne, w dużej części to zasługa kanału organicznego (SEO), z którego trafiło do nas aż 44,5% więcej użytkowników niż w pierwszej połowie 2020 roku – podkreśla Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA. – Zwiększenie liczby odsłon z naturalnych wyników wyszukiwania to efekt prac optymalizacyjnych mających na celu poprawę widoczności platformy TIM.pl – tak, aby jak najwięcej klientów mogło zrealizować swoją potrzebę zakupową właśnie na TIM.pl. Przyciąga ich między innymi stale rosnąca oferta produktowa TIM.pl – zarówno z magazynu własnego, jak i w modelu marketplace – dodaje Piotr Nosal.
całość tutaj: https://www.fxmag.pl/artykul/i-polrocze-2021-r-w-grupie-tim-rekordowe-obroty-skonsolidowany-zysk-netto-wyzszy-az-o-357-rr
a raport rowniez tabelaryczny:
https://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/40384008,tim-sa-raport-okresowy-polroczny-za-2021-psr
#tim #gielda
  • 7