Wpis z mikrobloga

Oprócz serii towarzyszących F1 oprócz #f2 #f3 #wseries i #porschesupercup, przez trzy wyścigi królowej sportów motorowych (Imola, Barcelona i Monaco) towarzyszyła Formuła Regional European Championship i to jest naprawdę interesujący twór. Pomimo raczej niewielkiej puli kierowców rok i dwa lata temu seria mocno się rozwinęła. Pomogła w tym fuzja z flagową serią fabryczną Renault - Formula Renault 2.0, przez co liczba zespołów zwiększyła się aż do 12. Co więcej każdy zespół może wystawić trzy, a nawet cztery samochody, jeśli jeden fotel zajmuje kobieta. To sprawiło, że na wyścigach mamy przeszło 30 zawodników na gridzie.

Samochody są identyczne z tymi z W Series z tą różnicą, że są zasilane silnikami od Alpine (1,8l) generującymi około 270 kucy. To o ponad 100 mniej niż V6 od Mecachrome stosowane w bolidach F3. I to odbija się na czasach. Podczas kwalifikacji do wyścigu w Barcelonie bolidy FREC były o 7 sekund wolniejsze od F3.

Jest to jednak gra warta świeczki pod kątem superlicencji. Nie tylko koszty uczestnictwa są niższe, a na zwycięzcę czeka dalej dużo punktów do SL. Aż 25, czyli tyle samo co w Super Formule i tylko o 5 mniej niż dla F3. Nieźle jak na serie plasującą się gdzieś pomiędzy Formułą 3, a Formułą 4. I tak to będzie też wyglądać dla większości młodych kierowców. Kolejny szczebel w drodze na szczyt motorsportu.

Obecny sezon, jak się zdaje, padnie łupem Szwajcara Grégoire Saucy, który na 9 wyścigów przed końcem ma 70 punktów przewagi nad drugim Hadrienem Davidem
#f1 #frec
jedlin12 - Oprócz serii towarzyszących F1 oprócz #f2 #f3 #wseries i #porschesupercup,...

źródło: comment_1631731590cX0Xo8Yl2jrTcVlp9OgvIY.jpg

Pobierz
  • 4
@jedlin12: Paru ciekawych kierowców z szansami na przyszłość w F1 tam jest, Francuzi Hadrien David i Isack Hadjar, Włoch Gabriele Mini, Estończyk Paul Aron, Zane Maloney z Barbadosu i Szwed Dino Beganović. Był też 16-letni Holender Thomas ten Brinke, spory talent ale zakończył karierę podając za powód utratę pasji do motorsportu.