Wpis z mikrobloga

Pracuję jako inżynier w bardzo wąskiej branży w której nie ma rynku pracownika. Jak zaczynałem 15 lat temu to były dobre pieniądze i wsiąkłem, ale przez systematyczny brak podwyżek obecnie się robi straszna lipa + absolutny brak szansy na dalszy rozwój.

Chcę się przebranżowić na #it. Kończę kurs #ccna i będę robił oficjalny świstek #cisco. Linuxa powiedzmy że podstawy znam. Programowałem mikroprocesory w #c oraz w #assembler, generalnie to programowanie dosyć szybko łapie. Formalinie doświadczenia w #it brak.

Czego się jeszcze uczyć, jakie kursy zrobić, żeby mieć szansę na załapanie się na robotę? Widzę #vmware jest teraz w modzie i ogólnie wirtualizacja.

#warszawa jakby to miało znaczenie.
#ccna #siecikomputerowe #pracait
  • 36
@fajq: Właśnie sam nie wiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Po to jest trochę to pytanie. Chcę iść w coś, gdzie jest rynek pracownika i nie będzie problemu ze znalezieniem pracy. Jak przeglądam oferty to w wymaganiach zazwyczaj jest taka litania rzeczy, które trzeba ogarniać, że wątpię że ktoś umie to wszystko.
Kończę kurs #ccna i będę robił oficjalny świstek #cisco. Linuxa powiedzmy że podstawy znam. Programowałem mikroprocesory w #c oraz w #assembler, generalnie to programowanie dosyć szybko łapie.


@Zorki4: jak ogarniesz jeszcze skrytpowanie w pythonie to dobry set na sieciowca. Gdzie najprościej i największy rynek pracownika? Tam gdzie najwięcej ofert i najmniej chętnych wg. mnie nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem roboty w sieciach w wawie mając ccna + linuxa
@Zorki4: ogólnie CCNA jest trochę mało jeżeli chodzi o wiedzę, od kilku lat CISCO bardzo rozdrobił specjalizacje w sieciach ( WIFI, VOIP, SECURYTY ), CCNA to tylko podstawowe programie Switchy + routerów. Przy samodzielnym zarządzaniu siecią przydaje się wiedze z większego zakresy. Sam nie posiadam żadnego certyfikatu ( nie jest to u mnie wymagane), ale trzeba cały czas się uczyć czegoś nowego bo każdy dzień może być nowym wyzwaniem. Przykładowo sam
co masz na myśli?