Wpis z mikrobloga

Mireczki chcę założyć internet i nie wiem jak to rozplanować i trochę jestem w tym zielony. Prawdopodobnie zdecyduję się na ofertę od UPC 750 Mb/s, więc dostanę pewnie Modem Connect Box, który z doświadczenia widzę, że lubi ściąć (mam aktualnie podpięte 2 komputery, tablet, 2 telefony, zegarek, google home) .

Na czerwono zaznaczyłem wejścia od neta gdzie mogę podpiać przez ethernet. Na pewno muszę kablem podpiąć koło biurka, gdzie pracuję, tam będzie stał router, ale obawiam się, że sygnał wifi dochodzący do TV będzie słaby, więc filmy ze streamingu mogą się ścinać. Co zrobić w tym przypadku? Rozumiem, że jak podepnę kablem do gniazdka ethernet koło TV to mi c---a da bo muszę też do routera podpiąć? Czy może kupić jakiś świetny router a ten od UPC zastosować jako...bridge? Pls help.
#internet #komputery #upc #swiatlowod #pytaniedoeksperta #technologia
nick230 - Mireczki chcę założyć internet i nie wiem jak to rozplanować i trochę jeste...

źródło: comment_16313914931S6sKVZMXHywi1PDuHbJE3.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@nick230: Masz zaznaczone na czerwono punkty ale gdzie te kable sie schodza? Przeciez jak napisales, wszystkie musza byc podlaczone do routera, co da ci podpiecie telewizora kablem skoro z drugiej strony kabla nic nie bedzie podlaczone? Sam to napisales. Urzadzenia od UPC juz ma 4 porty po kablu, najwyzej mozesz kupic switcha jak ci zabraknie gniazdek, jeden port przepinasz z UPC do switcha, reszte do switcha.
  • Odpowiedz
@nick230: W mieszkaniu masz skrzynkę teletechniczną, gdzie schodzą ci się wszystkie kable z mieszkania. Zapewne jest w przedpokoju. Chyba, że to stary blok, to niekoniecznie masz ją w mieszkaniu, ale liczba gniazd ethernet sugeruje, że jednak blok nowszy i ta skrzynka jest w mieszkaniu. Najlepiej tam wsadzić modem od dostawcy, ustawić modem w tryb bridge i podłączyć do niego swój porządniejszy router. Do tego routera kable, które rozchodzą się po