Wpis z mikrobloga

Kiedyś w #metin było pełno botów, na które mówiło się chińskie boty. Został gdzieś opublikowany kod tych programów? No bo w sumie ciekawi mnie, czy do takiego bota trzeba było mieć uruchomioną grę, czy może działało to na zasadzie wysyłania samych pakietów. No 1 komputer raczej nie uciągnąłby 100 instancji metina na raz.

#programowanie #hacking #metin2
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@becvvv: przecież bota się ustawiało z rana przed szkołą, a po powrocie było soro expa i innego dobra. Bot był zwykłym zapętleniem kilku ruchów, dziś by to pewnie nazwano sztuczna inteligencja AI 97351 lg*
  • Odpowiedz
@becvvv: IMO wysylanie pakietow bylo by zbyt kosztowne do zrealizowania (koniecznosc poprawiania kodu po update gry, debugowanie, etc.). Jak dla mnie uruchamiali grę z jakimś patchami typu podmiana rendera na tańszy, wyrzucenie systemu audio (wbrew pozorom trochę CPU to je), etc.
  • Odpowiedz
ale te boty wracały się do miasta by sprzedać niepotrzebne rzeczy, kupić potki, przerzucały itemy na shopki, shopki wystawiały sklepy itd.


@becvvv: no czyli proste drzewo decyzyjne, w każdej grze od xx lat.
  • Odpowiedz
@becvvv: Mam trochę expa w pisaniu botów i przy większej ilości instancji np. celowałem w wyłączenie rendera + SetProcessWorkingSetSize dla procesu aby tyle pamięci nie żarły, no a dla akcji to z poziomu wstrzykniętej dll'ki można wywoływać funkcje które normalnie wywołujesz klikając na zbroje w eq.
  • Odpowiedz
@MRacheron: każdy Item ma swoje id łącznie z podziałem na +1,+2 itd. Bot wie co ma zbierać. Ruch załatwiasz po współrzędnych każdej mapy + wrzucasz moda pliku, żeby nie interesowały cię ściany itd(tak na wszelki).
  • Odpowiedz
@pu100stan: @LazyInitializationException: @GotoFinal: mimo wszystko, jeśli bot potrafi jeździć i szukać okreslonych celów, zachowywać się w zalezności od tego czy ktoś jest czy nie, wracać do miasta i sprzedawać itemy, wystawiać sklepy itd. to chciałbym zobaczyć jak to jest napisane. Podejrzewam, że to nie jest pętla while na 1000 linii kodu, tylko jakoś jest to jakoś fajnie rozplanowane
  • Odpowiedz
@becvvv: no to poczytaj o pisaniu drzew decyzyjnych do gier. Ogólnie nazywa się to często sztuczną inteligencją, ale nie ma to nic do aktualnego boom na wszelakie machine learning.
AI w grach to właśnie ładnie rozpisane drzewko decyzyjne.

Podejrzewam, że to nie jest pętla while na 1000 linii kodu

No technicznie prawie kazda gra jest taka petla ( ͡
  • Odpowiedz
@GotoFinal: czyli bot to też byłoby drzewo decyzyjne Behavior Trees Gamedev? Nigdy w sumie nie słyszałem o takim podejściu. W takim typowym backendzie albo webdevie zdarzało ci się tego używać? Kurde boli mnie, że pierwszy raz o tym słyszę.. Polecisz jakiś materiał, gdzie mógłbym się dowiedzieć o innych "podejściach"? Tzn. chodzi mi o to by poznać różne podejścia do różnych problemów
  • Odpowiedz
@becvvv:

W takim typowym backendzie albo webdevie zdarzało ci się tego używać?

Nie.
Gamedev a webdev to dwa inne światy, mało co jest podobne. Oczywiście mogą istnieć jakieś wyjątki, bo może serwis potrzebuje takiego typu AI, może do jakiegoś bota pomocy czy coś, ale wtedy też implementacja jest znacznie inna
  • Odpowiedz