Wpis z mikrobloga

Fusion się nie przyjął - szybka historia Focusa ST250 z USA.

Auto na moda, nie trzyma serii, moc ~220HP, ewidentnie cięta przy wyższych obrotach, błąd czujnika IAT - temperatura powietrza w dolocie osiąga chore wartości, sterownik broni się cięciem zapłonów. Widać że wiązka naprawiana ale pinologia się zgadza - wymiana czujnika nie pomogła. Dla pewności zrobiliśmy podwójny pomiar temperatury badając odczyt ze sterownika i porównując go z odczytem z multimetru - 5*C różnicy, bez znaczenia, czujnik sprawny, wiązka sprawna.

A wiecie co było niesprawne? Ktoś zamontował IC o innych oznaczeniach bo przecież dzwon był w przód, kształt ten sam, gniazdo MAPa z wbudowanym IAT nie po tej stronie - zamiast mierzyć temperaturę powietrza w dolocie już po schłodzeniu go przez intercooler, temperatura powietrza była mierzona na wejściu do ICka zaraz za turbo. Ziomek wpadł na to przypadkiem przeglądając schemat układu doładowania.

A wiązka nie była naprawiana, tylko przedłużana, od strony pasażera na stronę kierowcy xD. Takie dochodzenie do prawdy po kimś innym zawsze jest wesołe ( ͡° ͜ʖ ͡°).

#mechanikasamochodowa #elektronikasamochodowa
#elektrykasamochodowa #diagnostykasamochodowa
#serwisostatniegokontaktu
  • 2
  • Odpowiedz
@nabrzmialeczeresnie: jak ja nienawidzę takiej januszerki: woleli przedłużać wiązkę zamiast kupić nowy intercooler. No tak, trafił się tani intercooler, to go wstawili zamiast oryginalnego. Nie ma to jak samemu zlecać naprawę i kupować części (i nadzorować).
  • Odpowiedz